دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 13:00

وقتی گروگان و گروگان‌گیر هم‌دست می‌شوند/ متهم هنگام وصول چک بازداشت شد

گروگانگیر جوان که با نقشه‌ای حرفه‌ای صاحب باشگاه ورزشی را ربوده بود، زمانی که پلیس را در چند قدمی خود دید تصمیم گرفت گروگان را آزاد کند. اما گروگان، با آزادی او مخالفت کرد و از او خواست که پول را از فرزندانش بگیرد. متهم جوان زمانی که قصد داشت چکی که فرزندان گروگان به او داده بودند،نقد کند، به دام افتاد.
کد خبر : 74923

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، 25 اسفند سال گذشته مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن پدرش خبر داد. او گفت: پدرم صاحب باشگاه ورزشی است، ساعتی قبل مرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت پدرم را دزدیده است و برای آزادی‌اش 300 میلیون تومان می‌خواهد.


ربودن صاحب باشگاه ورزشی


به دنبال شکایت مرد جوان، تحقیقات کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی به دستور بازپرس مدیر روستا آغاز شد. درحالی که تحقیقات برای شناسایی محل نگهداری پیرمرد باشگاه‌دار ادامه داشت این بار مرد گروگان گیر با شماره جدیدی تماس گرفت و مدعی شد پس از صحبت با گروگان خود حاضر است با دریافت 150 میلیون تومان او را آزاد کند.


در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی موفق شدند، خانه مرد گروگانگیر را شناسایی کنند اما زمانی که در محل حاضر شدند، مشخص شد که مرد جوان چند ماهی است از آن خانه رفته است.


در حالی‌که هیچ سرنخی از مرد گروگان گیر وجود نداشت ماموران متوجه شدند او با فرزندان صاحب باشگاه قرار گذاشته و چک 200 میلیون تومانی دریافت کرده است با به دست آمدن این سرنخ سرانجام روز ششم فروردین مرد گروگان‌گیر هنگام نقد کردن چک در شعبه بانک دستگیر شد. با دستگیری مرد جوان، پیرمرد نیز آزاد شد.


همدستی گروگان با گروگانگیر


صبح امروز با انتقال متهم به دادسرای امور جنایی، زمانی که مرد جوان مقابل بازپرس مدیرروستا قرار گرفت به آدم‌ربایی اعتراف کرد اما مرد جوان در رابطه با این گروگانگیری ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: مدتی قبل به خاطر انجام کاری، مجبور شدم نزول بگیرم اما نتوانستم پول را به موقع پرداخت کنم. باید راهی پیدا می‌کردم تا از آن طریق پول نزول‌گیر را بدهم و تنها راهی که به ذهنم رسید آدم‌ربایی بود.


وی ادامه داد: زمانی که صاحب باشگاه ورزشی را دیدم به فکرم رسید که او را بربایم. یک روز به بهانه پرسیدن آدرس سوار خودروی او شدم و با تهدید پیرمرد را ربودم. بعد از ربودن پیرمرد او را به مخفیگاهم در شرق تهران بردم در این مدت با تلفن همراه گروگان با خانواده اش صحبت می کردم تا اینکه شارژ گوشی تمام شد و مجبور شدم از خط تلفن خودم استفاده کنم . بعد از 24 ساعت متوجه شدم مأموران هویت من را شناسایی کرده و دنبالم هستند به همین خاطر از ترس پیرمرد را آزاد کردم و به او گفتم به خانه اش برود اما او درخواست من را قبول نکرد. پیرمرد که از وضع مالی من با خبر شده بودم، با آزادی‌اش مخالفت کرد و از من خواست که این پول را از بچه‌هایش بگیرم. به همین دلیل با فرزندان او در خیابان قرار گذاشتم و چک 200 میلیون تومانی را دریافت کردم و هنگامی که می خواستم آن را در بانک نقد کنم به دام افتادم.


با اظهارات مرد گروگان گیر او با دستور محسن مدیر روستا،بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته