دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 12:12

وزارت امور خارجه آمریکا تحقیق درباره ایمیل‌های کلینتون را متوقف کرد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحقیقات درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای ارسال و دریافت اطلاعات طبقه‌بندی شده را به حالت تعلیق در می‌آورد.
کد خبر : 74909

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، این وزارتخانه برنامه‌های خود را برای بررسی اینکه آیا در ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون، اطلاعات طبقه‌بندی شده به نحو درستی نگهداری شده‌اند یا نه را متوقف کرده است. این اقدام به درخواست اف بی آی به اجرا گذاشته شده بود.


کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بابت استفاده از یک سرور ایمیل شخصی برای انجام امور رسمی در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 یعنی زمانی که سمت وزارت امور خارجه آمریکا را بر عهده داشته عذرخواهی کرده است. دفتر تحقیقات فدرال در حال تحقیق در این زمینه است.


پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به درخواست آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا 22 ایمیل ارسالی یا دریافت شده توسط خانم کلینتون را به وضعیت سند بسیار محرمانه ارتقا داده است و این ایمیل‌ها را در قالب برنامه انتشار هزاران ایمیل کلینتون منتشر نخواهد کرد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که این ایمیل‌ها هنگام ارسال شدن محرمانه تلقی می‌شده‌اند.


در آن زمان این وزارتخانه همچنین گفته بود که یک بررسی داخلی انجام خواهد داد تا مشخص شود که آیا اطلاعات موجود در این ایمیل‌ها در زمان ارسال از طریق حساب ایمیل خصوصی کلینتون محرمانه بوده‌اند یا نه.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته