دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

بازنگری در آموزش ضمن‌خدمت کارکنان، استادان و معلمان سما

رئیس سازمان سما در یادداشتی ضمن تشریح فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان سما در سال 95 اشاره کرد.
کد خبر : 74848

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از فرهیختگان،دکتر سید احمد زرهانی اظهار کرد: «بازکردن در علم و امید به روی جوانان دانش‌پژوه و گسترش تحصیلات تکمیلی مبارک‌ترین و مهم‌ترین رویداد دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه است. در کنار این حرکت حمایت بیش از 240 نماینده مجلس از حرکت دانش‌افزایی در دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت و نشانه حسن اعتماد ملت ایران به دانشگاه آزاد اسلامی است.»


او ادامه داد: «در سازمان سما نیز مهم‌ترین رویداد درسال 94 برگزاری دو جلسه شورای سازمان است که از این طریق بخش قابل توجهی از آیین‌نامه‌ها و ابزار کار سازمان تدوین و تصویب شد. افزون بر این مطالعات برنامه پنج‌ساله سازمان سما هم به فرجام رسید و افق پیش رو از سال 95 تا سال 99 روشن شد. همچنین انتصاب روسای واحدهای دانشگاه در مراکز استان‌ها به‌عنوان روسای شورای سیاستگذاری سما باعث شد تا پیوند سما و دانشگاه مستحکم‌تر شود و مدارس آموزشکده‌ها از پشتوانه بیشتری برای رشد کمی و کیفی برخوردار شوند.»


رئیس سازمان سما افزود: «در سال 95 حرکت به سمت تمرکززدایی و چابک‌سازی سازمان سما و سرمایه‌گذاری روی گسترش کمی و کیفی مدارس و آموزشکده‌ها و سوق دادن آنها به سوی پژوهش، کارآفرینی، مهارت‌آموزی و آموزش فرهنگ و اندیشه اسلامی، اعمال نظارت منتهی به تحول، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و توسعه مشارکت‌های مردمی در صدر برنامه‌های سازمان سماست.»


زرهانی گفت: «برای مدیریت کردن تحولات و اقدامات سال 95 افزون بر اتاق فکر سازمان که متشکل از نیروهای با تجربه و توانمند علمی و اجرایی است از بدنه مدیریتی سازمان سما هم استفاده می‌کنیم. یعنی معاونان دانشگاه در امور سما در استان‌ها به چهارگروه تقسیم شده‌اند و هرکدام از آن کمیسیون‌ها با همکاری معاونان و نیروهای ستادی مرتبط به کالبد شکافی یک طیف از مسائل سما پرداخته و راهکارهای پیشنهادی را ارائه می‌کنند.»


معاون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این چهارگروه تمام مسائل مربوط به امور آموزشکده‌ها و مدارس سما و تمرکززدایی و تفویض اختیار به شوراهای سیاست‌گذاری و نوآوری‌ها و رفع مشکلات اداری و مالی سازمان سما را بررسی می‌کنند. در امور پژوهشی سازمان سما در حال راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در مدارس سماست و مصمم است فرهنگ پژوهش را از همان کودکی و نوجوانی به آینده‌سازان تعلیم دهد و نظام آموزشی حافظه‌محور را به سمت پژوهش‌محور سوق دهد.»


او افزود: «اتصال آموزشکده‌ها به ساها و اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در آموزشکده‌ها نیز در ردیف اولویت‌های سال 95 است. تعمیم مطالعات نانو در مدارس و حمایت از اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزان در دستور کار معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما قرار دارد.»


زرهانی در پایان گفت: «از کارهای دیگری که در سال 95 ساماندهی می‌شود، رسیدگی و بازنگری در آموزش ضمن‌خدمت کارکنان و استادان و معلمان سماست. این حرکت نیازمند تعامل با وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی است. بهبود شرایط و نظارت بر مدارس سما و آموزشکده‌ها نیز در برنامه‌های سال 95 لحاظ شده است. منظور از نظارت، بازرسی و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف به تنهایی و تدوین گزارش آنها نیست، بلکه هدف کشف کاستی‌ها و رفع آنها به کمک همکاران در بدنه سماست. همچنین ایجاد پرونده سلامت برای دانش‌آموزان به صورت الکترونیک از دیگر برنامه‌های سازمان سماست که در آینده نزدیک دستورالعمل‌های جدید آن صادر می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته