دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 09:35

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: فروش طلای دست دوم غیرقانونی است/ مردم خریداری نکنند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد که فروش طلای دست دوم از سوی طلافروشی‌ها بر اساس قانون نظام صنفی غیرقانونی است و مردم باید از خرید آن اجتناب کنند.
کد خبر : 74843

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه طلای دست دوم و کم‌‌اجرت با هم تفاوت دارند، افزود: منع فروش طلای دست دوم قانون جدیدی نیست و این امر به علت کنترل استاندارد و رعایت موازین بهداشتی مورد تاکید اتحادیه طلا و جواهر است.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فروش طلای دست دوم در طلافروشی‌ها فراگیر شده است، عنوان کرد: کنترل فروش طلای دست دوم به علت همه گیر شدن آن بسیار سخت شده است اما با توجه به غیرقانونی بودن آن با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.


کشتی‌آرای بیان کرد: ممنوعیت فروش طلای دست دوم بارها از سوی اتحادیه طلا و جواهر در اطلاعیه‌های مختلف اطلاع‌رسانی شده است و تعدادی از واحدهای فعال در این زمینه در مراکز شلوغ و پرجمعیت هم پلمپ شده‌اند اما با توجه به کمبود نیرو، نظارت و کنترل در این زمینه دشوار است.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: مردم باید خود از خرید طلای دست دوم اجتناب کنند چرا که امکان فروش طلای کم‌عیار و تقلبی به خریدار بسیار زیاد است.


وی با بیان اینکه بسیاری از طلاهای دست دوم دارای ناخالصی هستند، تاکید کرد: طلاهای دست دوم خریداری شده از سوی طلافروشی‌ها باید ذوب شود و پس از گرفته شدن ناخالصی‌ها و استاندارد شدن مجددا وارد چرخه تولید و مصرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته