دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 09:53

هفته بیست و چهارم لیگ بدون هواداران و کاپیتان/ فینال آبی‌پوشان در اهواز

در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال دیدار دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران از حساس ترین بازی های این هفته خواهد بود.
کد خبر : 74839

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال فردا (‌یکشنبه) با چهار بازی برگزار می‌شود که حساس‌ترین این بازی‌ها بین سه تیم صدرنشین خواهد بود.


استقلال- استقلال خوزستان


تقابل دو تیم استقلال با اختلاف اندکی که درصدر جدول دارند، حساس‌ترین دیدار این هفته است. این بازی بدون شک فینال زودهنگامی است که میان برادران استقلالی لیگ برگزار می‌شود. هر دو تیم تاکنون روند ثابتی داشتند و معمولا صدر جدول بین آنها رد و بدل شده است. استقلال تهران هم‌اکنون با 43 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و اگر در بازی فردا بازنده شود صدرنشینی را از دست خواهد داد. در این بازی مهدی رحمتی دروازه‌بان و روزبه چشمی دو غایب بزرگ استقلال هستند که تا حدودی این مسئله هواداران را نگران کرده است.


تیم استقلال خوزستان هم در هفته بیست و سوم لیگ برتر توانست با شکست راه آهن در یک قدمی استقلالی قرار گیرد که نتوانست از امتیازخانگی برابر پدیده استفاده کند و با یک تساوی دو امتیاز حیاتی را از دست داد. قطعا پیروزی شاگردان ویسی گام بزرگ این تیم برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان خواهد بود چرا که با شکست ذوب‌آهن درخانه گسترش فولاد عملا این تیم فاصله بسیار خوبی در 6 هفته به پایان رقابت های لیگ پیدا خواهد کرد.


پرسپولیس- سیاه جامگان


از دیگر‌ بازی‌های مهم این هفته شاگردان برانکو‌ ایوانکوویچ با تیم پایین جدولی سیاه‌جامگان دیدار خواهند کرد. پرسپولیس در چند بازی گذشته روند رو به رشدی داشته و هم‌اکنون با 39 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. البته هواداران پرسپولیس در این مسابقه با حکم کمیته انضباطی محروم هستند و مدیران باشگاه هم به این رای اعتراض کرده‌اند تا در هفته بیست و چهارم لیگ که هم نام شماره مرحوم کاپیتان هادی نوروزی است هواداران در ورزشگاه حضور پیدا کنند. شاگردان برانکو فردا این شانس را دارند در صورت پیروزی و کسب سه امتیاز مقابل سیاه جامگان و همچنین شکست استقلال خوزستان به جایگاه دوم صعود کنند. سرخ پوشان همچنین در تعطیلات لیگ برتر در دو بازی دوستانه مقابل عمان توانستند به پیروزی برسند تا آمادگی‌شان را به رخ حریفان بکشند.


اما در طرف دیگر میدان شاگردان فرهاد کاظمی هستند که در نیم فصل دوم کاملا احیا شدند و قصد فرار از قعرنشینی دارند اما در این موقعیت با تیم آماده پرسپولیس روبه رو شدند. تیم سیاه جامگان هم اکنون با 20 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار داد و در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس از خطر سقوط به لیگ یک تا حدودی فرار خواهد کرد.


پدیده- استقلال اهواز


تیم پدیده در 6 هفته متوالی شکست نخورده است و در بازی فردا هم قصد دارد مقابل تیم قعرنشین استقلال اهواز به یک برد خانگی برسد تا رتبه اش را در جایگاه دهم تثبیت کند و حتی شانس این را داشته باشد در صورت توقف صبای قم به رده نهم نیز برسد. در‌طرف دیگر میدان هم شاگردان بختیاری زاده پس از چند ناکامی مقابل حریفان توانستند مقابل راه آهن به پیروزی برسند و از استقلال تهران و ذوب آهن امتیاز بگیرند. البته اگر تیم استقلال اهواز هم در بازی فردا به پیروزی برسد در وضعیت آنها تغییری ایجاد نمی شود و همچنان در رده شانزدهم جدول باقی خواهند ماند اما به بقا در رقابت‌های لیگ امیدوار می‌شوند.


راه آهن – نفت تهران


از دیگر بازی‌های این هفته تقابل راه آهن و نفت تهران خواهد بود. این دو تیم تهرانی در وضعیت کاملا متفاوت روبه روی هم دیگر قرار خواهند گرفت. تیم راه‌آهن در این فصل ناکامی های پی درپی داشته است و حتی تغییرات پی در پی مربی مشکلات آنها را برطرف نکرده است. در این روزها هم خبر می‌رسد که بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی دست به اعتصاب زده‌اند. این تیم هم اکنون با کسب 18 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد.


شاگردان علیرضا منصوریان هم در سال جدید تمرینات خود را به صورت مرتب پیگیری می‌کنند و در بازی فردا مقابل تیم نه چندان آماده راه‌آهن کار نسبتا راحتی پیش رو دارند. آنها با پیروزی در این بازی به جمع مدعیان لیگ برتر اضافه می‌شوند.


برنامه مسابقات به شرح زیر است:


راه آهن – نفت تهران – ساعت 17:30


پرسپولیس – سیاه جامگان – ساعت 17


پدیده – استقلال اهواز – ساعت 16


استقلال خوزستان – استقلال تهران – ساعت 18:55




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته