دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 15:27

افزایش فشار منطقه‌ای بر «جبهه النصره» برای اعلام جدایی از «القاعده»

برخی کشورهای منطقه‌ که از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند، گروه «جبهه‌النصره» را تحت فشار قرار داده‌اند تا هر چه سریع‌تر از «القاعده» اعلام جدایی کند تا مقدمات ایجاد گروهی با عنوان «معارضان مسلح میانه‌رو» فراهم شود.
کد خبر : 7478

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه «المیادین» با طرح این پرسش که آیا میان کشتن فرماندهان برجسته گروه تروریستی «جبهه‌النصره» در ادلب و تحولات جاری ارتباطی وجود دارد، نوشت: در چند ماه گذشته سخن از تلاش‌هایی به میان آمده است تا ارتباط تروریست‌های «جبهه‌النصره» با القاعده را قطع کنند، البته این موضوع برآیند تلاش‌ برخی از قدرت‌های منطقه‌ای است که از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.


در گزارش «المیادین» آمده است: برخی اطلاعات درز کرده از این موضوع حکایت دارد که این قدرت‌ها موفق شده‌اند آمریکا را قانع کنند که برای شکست گروه تکفیری داعش نمی‌توان از گروه‌های تروریستی مانند «النصره» صرف‌نظر کرد، زیرا بسیاری از عناصر این گروه سوری هستند، مناطقی را نیز به تسخیر خود در آورده‌اند، تجربه جنگی دارند و از نظر ایدئولوژی با برخی گروه‌های تروریستی دیگر مانند «أحرار الشام»، «صقور الشام» و «جیش الإسلام» تفاوت بسیاری ندارند.


«المیادین» افزود: این اطلاعات می‌افزاید که افزون بر این موضوعات، تجربه ثابت کرده است که نمی‌توان بر شاخه‌های تروریستی موسوم به «مخالفان میانه‌رو» حساب کرد، زیرا این‌ها که در رویارویی با «جبهه‌النصره» نمی‌توانند ایستادگی کنند، چگونه خواهند توانست با گروه تروریستی داعش و امکانات بسیار این عناصر تروریستی مبارزه کنند؟


در نتیجه‌، برخی از کشورهای منطقه‌ای تلاش می کنند که به گروه‌های تروریستی سامان دهند (و آنان را «معارضان مسلح میانه‌رو» بنامند). این در حالی است که گفته می‌شود «ابومحمد جولانی» سرکرده گروه تروریستی «جبهه‌النصره» موافقت کرده است که گروهش منحل شود و اسم آن را به گونه‌ای تغییر دهد که ارتباطی با گروه تروریستی القاعده نداشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته