دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکذیب خبر آتش‌سوزی سرو 4500 ساله ابرکوه

فرماندار ابرکوه یزد خبر انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر آتش گرفتن سرو 4500 ساله این شهرستان را شایعه دانست و آن را تکذیب کرد.
کد خبر : 74761

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، سیدنبی رسولی پنجشنبه شب در گفت‌و‌گوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع یاد‌شده توسط مسئولان بررسی و مشخص شد کذب محض است.


وی افزود: با عاملان این شایعه که مردم این شهرستان و بلکه کل کشور را نگران کردند با طرح شکایت برخورد خواهد شد.
نماینده عالی دولت در ابرکوه تصریح کرد: این درخت شهرت جهانی داشته و دارد و لازم است معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دستورات لازم را برای حفاظت و امنیت بیشتر این درخت با نصب دوربین و تجهیزات صادر کند.
دیروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان یزد خبری مبنی بر آتش گرفتن این سرو توسط مسافران منتشر شد.
درخت سرو ابرکوه با تخمین قدمت چهار هزار و 500 سال در ایام سال و بویژه تعطیلات نوروزی و تابستانی مورد استقبال میهمانان و گردشگران قرار می گیرد.
این درخت همچنان با گذشت 45 قرن از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد، مقاوم و استوار ایستاده و جهانیان را شگفت زده کرده است.
الکساندر روف، دانشمند روسی، عمر این درخت را تا چهار هزار و 500 سال تخمین زده است.
برخی مورخین معتقدند نهال این درخت را «یافث» پسر نوح کاشته است، درخت سرو ابرکوه از نوع سروهای مدیترانه‌ای است و ارتفاع آن 25 متر است.
این درخت در شانزدهم تیر سال 86 به عنوان سومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و همچنین به عنوان یک اثر طبیعی در سال1382 به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور رسیده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آتشسوزی تکذیب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته