دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1395 - 12:05
در گفت‌وگو با آنا

جلالی‌زاده: سال 94 تریبون‌های کشور ضد دولت روحانی بودند و شعار همدلی رهبری را نادیده گرفتند/ معنی اقتصاد مقاومتی بستن درهای صادرات و واردات نیست

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی معتقد است که اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده قوه مجریه نیست و تمام نهادها، ارگان‌ها و دیگر قوا نیز باید برای تحقق چنین شعاری تلاش‌های خودشان را به کار گیرند.
کد خبر : 74749

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا درباره تحقق شعار سال 94 مبنی بر «همدلی و همزبانی دولت و ملت» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شعارها را به عنوان برنامه‌ای برای مسئولان نظام انتخاب می‌کنند، اما متاسفانه شعارهای ایشان به طور کامل و دقیق محقق نمی‌شود. به طور مثال مقام رهبری شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت را در سال 94 پیشنهاد دادندتا از این طریق مسئولان و مدیران با یکدیگر بتوانند همراهی و همزبانی داشته باشند.


وی در ادامه افزود: متاسفانه در دوران انتخابات و بحث تایید صلاحیت‌ها از سوی برخی افراد «همدلی و همزبانی» را مشاهده نکردیم . بنابراین مسئولان ذی‌ربط، شعاری که رهبر معظم انقلاب در سال 94 انتخاب کرده بودند را نادیده گرفتند.


این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در سال گذشته بسیاری از افراد انقلابی اصلاح‌طلب به دلیل رد صلاحیت نتوانستند در انتخابات هفتم اسفند ماه کاندیدا شوند، تاکید کرد: متاسفانه برخی از نهادها و افراد نه تنها شعار مقام رهبری مبنی بر «همدلی و همزبانی» را اجرایی و عملیاتی نکردند، بلکه بر خلاف مسیر ترسیم شده نیز گام برداشتند.


وقتی منافع شخصی جایگزین منافع عمومی شوند طبیعی است که نتیجه معکوس و منفی دریافت می‌کنیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درادامه به مانع تراشی برخی از اشخاص و نهادها در سال گذشته اشاره کرد و در این باره توضیح داد: به عقیده من، در سال گذشته برخی از افراد و گروه‌ها به دلیل تنگ نظری و منافع شخصی و جناحی خودشان با دولت روحانی همدل و همزبان نشدند. چراکه این عده نمی‌توانند برای کشور و نظام دوراندیش و آینده‌نگر باشند. بنابراین به جای منافع عمومی به فکر منافع شخصی خودشان هستند.


نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی منافع شخصی جایگزین منافع عمومی شوند، طبیعی است که نتیجه معکوس و منفی دریافت می‌کنیم.


جلالی‌زاده در ادامه به شعار امسال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و در این باره گفت: مقام رهبری بار دیگر با تدبیر، درایت و دوراندیشی خودشان شعار بسیار خوب و به جایی مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را برای سال 95 برگزیدند. بنابراین مسئولان و مدیران نظام برای تحقق کامل این شعار باید تمام تلاش و سعی خودشان را به کار گیرند.


وی در پاسخ به این پرسش که موانع پیش‌رو برای تحقق کامل این شعار چه عواملی می‌تواند باشد، گفت: متاسفانه در برخی از تریبون‌ها حرف‌ها و سخنانی علیه دولت تدبیر و امید بیان می‎شود که مردم را نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت روحانی دلسرد می‌کند. اقتصاد مقاومتی با زحمات و تلاش‌های مسئولان نتیجه خواهد داد. بنابراین وقتی دولت روحانی برای اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی تلاش کند، اما به وسیله‌ همان تریبون‌ها علیه دولت سخنی گفته شود قطعا شعار رهبر معظم انقلاب به طور کامل و دقیق تحقق پیدا نمی‌کند.


به گفته عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، اقتصاد مقاومتی به معنای آن نیست که تمام درهای صادرات و واردات ایران با کشورهای دیگر بسته شوند. به هر ترتیب اقتصاد مقاومتی به معنای خودکفایی و اقتصاد پویا است.


این استاد دانشگاه در پایان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده قوه مجریه نیست. به این معنا که تمام نهادها، ارگان‌ها و دیگر قوا نیز باید برای تحقق چنین شعاری تلاش‌های خودشان را به کار گیرند. بنابراین همه نهادها و ارگان‌ها باید در این زمینه با دولت روحانی همکاری و همراهی داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته