دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1395 - 11:17
در گفت‌وگو با آنا:

خباز: پیش‌بینی رونق اقتصادی دلیل انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی برای سال 95 است/ سال گذشته عده‌ای می‌خواستند با دستمال کینه جناحی، قیصریه ایران را به آتش بکشند

استاندار سمنان با اشاره به اینکه «امسال شاهد رونق اقصادی در کشور خواهیم بود»، گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند که امسال، سال رونق اقتصادی است و به همین دلیل سال 95 را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند.
کد خبر : 74660

محمدرضا خباز، استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره شعار سال 94 مبنی بر «همدلی و همزبانی دولت و ملت» اظهار کرد: شعار سال گذشته همانند شعارهای دیگری که رهبر انقلاب انتخاب کرده‌اند بسیار موثر و مهم بود. به عقیده من، رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی کرده بودند که سال 94 از نظر اقتصادی یکی از سخت‌ترین سال‌ها بعد از انقلاب اسلامی خواهد بود.


وی در این باره اضافه کرد: علاوه بر اقتصاد اقدامات دیگری مانند حرکات سیاسی توسط دولت تدبیر و امید صورت می‌گرفت چراکه 6 قطعنامه ظالمانه شورای امنیت علیه ایران باید لغو می‌شد.


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی وضع اقتصادی و سیاسی سال 94 را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: عبور از شرایط اقتصادی و سیاسی که در سال گذشته وجود داشت تنها با «همدلی و همزبانی دولت و ملت» میسر بود. بنابراین اکثریت قریب به اتفاق مردم و مسئولان شعار مقام معظم رهبری را شعاری حیات‌بخش و مفید می‌دانستند و به جز عده‎ای محدود، به آن شعار عمل کردند.


خباز در ادامه به افراد محدودی که طبق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت رفتار نکردند، اشاره کرد و افزود: این عده‌ محدود همان 6 درصدی هستند که با اصل برجام مخالف بودند. بنابراین آن 6 درصد با اقدامات و رویکردهای خودشان به دنبال مانع‌تراشی و چوب لای چرخ دولت گذاشتند، افتادند.


به گفته وی، این درصد اندک به انحای مختلف سعی کردند تا دولت تدبیر و امید در برنامه‌ها و سیاست‎ها موفق نشود.


عده‌ای به جای کمک چوب لای چرخ دولت روحانی گذاشتند تا بلکه به اهداف غیراخلاقی و غیرمنطقی خودشان دست پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه افرادی درصدد بودند تا قیصریه ایران بزرگ را با یک دستمال کینه جناحی که از دوران انتخابات به دل داشتند،به آتش بکشند، تاکید کرد: متاسفانه این افراد قصد داشتند تا کارایی دولت را زیر سوال ببرند. در حالی‌که حجت‌الاسلام حسن روحانی در وضع بسیار سختی دولت را با تورم 44 درصدی، رشد منفی اقتصادی و دیگر اوضاع نامناسب سیاسی و اقتصادی تحویل گرفته بود.


او در ادامه افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست تورم و وضع نامطلوب اقتصادی را سرو سامان ببخشد. از همه مهمتر دولت روحانی در صحنه‌های بین‎المللی نیز موفق عمل کرده است، اما این عده به جای کمک چوب لای چرخ دولت روحانی گذاشتند تا بلکه به اهداف غیراخلاقی و غیرمنطقی خودشان دست پیدا کنند.


استاندار سمنان ستون فقرات نظام را مردم دانست و در این باره تصریح کرد: به اعتقاد من، در سال گذشته ملت ایران به خوبی با دولت روحانی همزبان و همدل شدند. مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه پرشور حاضر شدند و از همه مهمتر با حضور خودشان در انتخابات هفتم اسفندماه سنگ تمام گذاشتند. تمام این موارد و نکات نشان‌دهنده این است که ملت ایران راه خودشان را از آن 6 درصد سیاسیون عنود و ستیزه‌کار جدا کردند.


به گفته او، مردم ایران اجازه ندادند تا شعار حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر «همدلی و همزبانی دولت و ملت» بر زمین گذاشته شود.


مراکز علمی و تحقیقاتی بین‌المللی همچنین نشریه اکونومیست اعلام کرده‌اند که ایران در سال 95 رشد اقتصادی بالای 5 درصد را تجربه خواهد کرد. بنابراین رهبر انقلاب نیز با نام‌گذاری چنین شعاری خواستند یادآوری کنند تا از اقتصاد مقاومتی که امر بسیاری مهمی است غافل نشویم

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از افراد معتقدند که اگر اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید به خوبی اجرایی می‌شد، طبیعتا سال 95 به اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری نمی‌شد، اظهار کرد: ر گذشته مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام و ابلاغ کرده بودند اما چنین شعاری اولین‌بار است که انتخاب می‌شود. افرادی که چنین اعتقادی را نسبت به دولت روحانی دارند یا خودشان را به خواب زده‌اند یا نسبت به این مسئله آگاهی ندارند یا اینکه خودشان را به تجاهل زده‌اند.


وی در این باره بیان کرد: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که امسال، سال رونق اقتصادی است و به همین دلیل سال 95 را «اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به نظرات و تحقیقات مجامع بین‌المللی در خصوص وضع اقتصادی ایران در سال 95 اشاره کرد و افزود: مراکز علمی و تحقیقاتی بین‌المللی همچنین نشریه اکونومیست اعلام کرده‌اند که ایران در سال 95 رشد اقتصادی بالای 5 درصد را تجربه خواهد کرد. بنابراین رهبر انقلاب نیز با نام‌گذاری چنین شعاری خواستند یادآوری کنند تا از اقتصاد مقاومتی که امر بسیاری مهمی است غافل نشویم.


خباز تاکید کرد: باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا چنین شعاری در حد سخن نباشد بلکه باید شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را به خوبی اجرا کنیم چراکه ایران باید از اقتصاد تک‌محصولی و درآمد نفت نجات پیدا کند.


استاندار سمنان در پایان افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید مقدمات این امر مهم را در کشور فراهم کرده است. ضمن اینکه در اکثر استان‌های ایران اجرای اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم. به طور مثال، در 16 اسفندماه سال گذشته یعنی 9 روز بعد از انتخابات، همایش سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی داخلی در استان سمنان ترتیب دادیم. به عبارتی ما پیشاپیش به استقبال اقتصاد مقاومتی رفته‌ایم و در همان روز تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ دو هزارو هفتصد میلیارد تومان امضاء کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته