دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طیب‌نیا: اجرای برنامه جامع اقتصاد مقاومتی از سال گذشته آغاز شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است، گفت: برنامه جامع اقتصاد مقاومتی از سال گذشته آغاز شده است.
کد خبر : 74655

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب‌نیا گفت، این برنامه در پی نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این برنامه شامل همه اقدام ها و طرح های اجرایی در چارچوب زمانبندی مشخص و با اهداف مشخص و معین است.
وی افزود: رشد پایدار و بدون آسیب‌پذیری از تکانه‌ها و مخاطره‌طیهای اقتصادی بیرونی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش کنیم آسیب‌های ناشی از وابستگی به نفت و همچنین آسیب‌پذیری در مقابل تحریم‌های ظالمانه و موارد مشابه از بین برود.
طیب‌نیا گفت: برنامه جامعی برای اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم که اهداف و سیاست‌های کلی را شامل می شود و هدف ما این است اقدام‌ها و طرح‌های اجرایی دارای روندی شفاف، کمی و زمانبندی‌شده باشد و در هر حوزه‌ای مشخص کرده‌ایم که به کجا می‌خواهیم برسیم و با چه سرعت و در چه مقطع زمانی قرار است به این اهداف برسیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این برنامه‌ها تنظیم شده است که دچار روزمرگی نشویم، اضافه کرد: آرزوی ما این است ملت ایران اسلامی که سال ها در برابر تحریم‌های ظالمانه با بردباری عزتمند ایستاده‌اند به وضع مطلوب اقتصادی و رفاهی که شایسته این ملت است دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل داده است که معاون اول رئیس‌جمهوری ریاست آن را بر عهده دارد و بر تدوین و هدف‌گذاری‌های دقیق در چارچوب سیاستگذاری های مدنظر مقام معظم رهبری تاکید دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها در چارچوب امکاناتی که دارند برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سال اقتصاد مقاومتی تلاش خواهند کرد، افزود: رشد اقتصادی مستمر، اشتغال جوانان، ارتقای وضع اقتصادی و معیشت مردم از آرزوهای خدمتگزاران آنها در مجموعه اقتصادی کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته