دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1395 - 15:28

پیشنهاد ارمنستان برای تشکیل منطقه آزاد میان اوراسیا و ایران

ارمنستان پیشنهاد کرد مذاکرات مربوط به قرارداد ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران آغاز شود.
کد خبر : 74649

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واچه گابریلیان، معاون نخست وزیر و وزیر ادغام اقتصادی بین المللی و اصلاحات ارمنستان این موضوع را اعلام کرد.
به نوشته این خبرگزاری، اواخر دسامبر 2015 کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به طور مشترک با ایران کار روی منطقه آزاد تجاری را آغاز کردند و طرفین تحقیقات مشترکی را در باره چشم انداز های انعقاد توافق مربوط به تجارت آزاد انجام می دهند. بر این اساس، گروه تحقیقاتی باید توانمندی‌های حداکثر رسانی منافع اقتصادی این توافق را مشخص و پیشنهادهای خود را برای ساختار احتمالی و چارچوب وظایف طرفین ارائه کند.
وزیر ادغام اقتصادی بین المللی و اصلاحات ارمنستان به خبرنگاران گفت: این پیشنهاد ارمنستان بود. برپایه آن در اتحادیه اقتصادی اوراسیا کارگروهی تشکیل شد که بر روی این مسئله کار می کند.


او افزود: برای پنج کشور عضو طیف گسترده ای از مسائل وجود دارد؛ بنابراین باید روی آن کار شود. نباید مساله بدون تحقیقات و تاثیر آن بر اقتصاد و ارتباطات متقابل مطرح شود و این روند دشوار اکنون در حال اجراست.


مجمع اقتصادی اوراسیا، یک مجمع اقتصادی میان گروهی از کشورهای آسیایی و اروپای شرقی است. در نشست‌های این مجمع درباره مسایلی از جمله گردشگری، انرژی، همکاری‌های مالی، اقتصادی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته