دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1395 - 14:38

روسیه: آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نبود

مقام‌های وزارت امور خارجه روسیه تاکید کردند که آزمایش های موشکی جدید در ایران نمی تواند به معنای نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت باشد.
کد خبر : 74641

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، میخائیل اولیانوف، رئیس بخش کنترل و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وزارت خارجه روسیه گفت: «قطعنامه (شورای امنیت) این آزمایش‌ها را منع نکرده است.»


همچنین ویتالی چورکین، سفیر روسیه در شورای امنیت در واکنش به نامه اخیر آمریکا و سه دولت غربی به دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر این که آزمایش‌های جدید موشکی در ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت به شمار می‌آید، گفت: «روسیه از چنین دیدگاهی حمایت نمی‌کند.»


در نامه آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا نوشته شده است که موشک‌هایی که اخیرا آزمایش شده‌اند، «ذاتا توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند» و همچنین از شورای امنیت خواسته شده است که «پاسخ‌های مناسب» به تخطی تهران از اجرای تعهداتش مورد بررسی قرار بگیرد.


دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند که احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به شدت ضعیف است، چرا که اصولا زبان قطعنامه 2231 درباره آزمایش موشکی ایران دارای ابهام گسترده‌ای است.


به گزارش گروه بین‌الملل آنا، این نامه در حالی نوشته شده است که ایران بارها تاکید کرده که موشک هایی جدیدی که مورد آزمایش قرار گرفته است، توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته