دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1395 - 11:47
رئیس پلیس فتا ناجا خبر داد

آموزش کارشناسان بیش از 6 کشور دنیا در پلیس فتا

رئیس پلیس فتا ناجا در گیلان با اشاره به کشف 90 درصدی جرائم سایبری در کشور، گفت: بیش از یک سال و نیم است که کارشناسان بیش از 6 کشور دنیا در پلیس فتای ایران برای مقابله با جرایم سایبری مورد آموزش قرار می گیرند.
کد خبر : 74581

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست قرارگاه نوروزی امام علی(ع) پلیس گیلان که با حضور فرمانده انتظامی استان گیلان،جانشین، معاونان و روسای پلیس های تخصصی برگزار شد، تلاش پلیس گیلان جهت تامین نظم و امنیت مردم و مسافران را در سطح شهر بسیار ملموس و محسوس اعلام کرد.


رئیس پلیس فتا ناجا در این نشست در تشریح عملکرد پلیس فتا، گفت: بیش از 90 درصد جرائم سایبری در کشور در سال گذشته توسط کارشناسان پلیس فتا کشف شده است.


هادیانفر کشف 90 درصدی جرائم سایبری را ناشی از وجود زیر ساخت های قوی و تلفیق دانش مهندسی با دانش آگاهی در پلیس فتا دانسته و افزود: بیش از یک سال و نیم است که کارشناسان بیش از 6 کشور دنیا در پلیس فتا برای مقابله با جرایم سایبری مورد آموزش قرار می گیرند.


او با بیان اینکه شیوه سرقت در چند سال اخیر دچار تحول شده است، بیان داشت: امروز نسبت به 3 سال گذشته تمایل مردم به فضای مجازی 300 برابر افزایش پیدا کرده است.


مهیا بودن زیر ساخت های پلیسی برای کشف جرایم


رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه اگر زیر ساخت های پلیسی مهیا نباشد، پلیس قادر به کشف بسیاری از جرایم نیست، خاطرنشان کرد: دشمن با پیشرفت تکنولوژی شدیداً برای ایجاد چالش در فضای سایبری و در کشور فعال است.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به امنیت مطلوب و بسیار بالای کشور در مقایسه با کشورهای منطقه، افزود: اروپا که مهد امنیت بود امروز دچار ناامنی شده است.


ارزشمند بودن طرح گیلان مطهر برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور در ادامه با اشاره به اجرای طرح گیلان مطهر در استان، گفت: طرح گیلان مطهر باید توسعه پیدا کند و با آمدن مردم به صحنه به کل کشور تعمیم پیدا کند.


سردار هادیانفر با بیان اینکه باید سنت حسنه امر به معروف ونهی از منکر در کشور توسعه پیدا کند، افزود: طرح گیلان مطهر که نه با نگاه سلبی بلکه با نگاه تشویقی و ایجابی در راستای ترویج سنت حسنه امر به معروف ونهی از منکر در استان گیلان شروع شده است یک کار بسیار ارزشمند است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جرایم سایبری کشف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته