دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 14:16

دو هکتار از مساحت طرح جامع دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند درختکاری شد

دو هکتار از مساحت طرح جامع دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در هفته منابع طبیعی درختکاری شد.
کد خبر : 7457

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر آصف زارع با توجه به ابلاغ بخشنامه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اجرای طرح نهضت درختکاری و حفظ و نگاهداری محیط زیست و لزوم توسعه فضاهای سبز واحدهای دانشگاهی، اجرای طرح بزرگ درخت کاری در پردیس طرح جامع دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را اقدامی مؤثر در جهت بخشیدن روح و زیبائی و افزایش سلامت جسمانی و روانی کارکنان و دانشجویان عنوان کرد.


وی گفت: این طرح علاوه بر آنکه اهداف اقتصادی و درآمدزایی برای دانشگاه را دنبال می کند موجب بهره برداری بهینه از منابع آبی استخر دانشگاه نیز می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با توجه به اینکه در هفته منابع طبیعی دو هکتار از مساحت طرح جامع دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با 400 اصله نهال درخت کاری شده است، افزود: محیط زیست امانتی بزرگ و الهی و حفاظت و صیانت از آن یک وظیفه همگانی است.


وی با اشاره به افزایش مخاطرات زیست محیطی درخت کاری را امری مبارک و پسندیده و دارای فواید بیشمار دانست و گفت: پیشوایان دینی نیز به این موضوع بسیار توصیه کرده اند و به همین دلیل هم نیاکان ما به کاشت درخت و حفظ محیط زیست بسیار اهمیت می داده اند.


زارع ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب طرح های فاخر و ماندگار فرهنگی خود ترویج و تعمیق فرهنگ حفظ محیط زیست و پاسداشت طبیعت را دنبال می کند و در این راستا آماده همکاری با دستگاه های دولتی متولی این امر و نیز سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته