دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1395 - 15:48
سردار ساجدی نیا خبر داد

کاهش 19 درصدی سرقت در تهران در نوروز 95

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش 19درصدی انواع سرقت در ایام نوروز خبر داد و افزود: با تلاش ماموران انتظامی تهران بزرگ در زمینه دستگیری سارقان نیز توفیقات بسیار خوبی داشته ایم.
کد خبر : 74549

به گزارش خبرگار اجتماعی آنا،سردار ساجدی نیا با اعلام این خبر گفت: با اقدامات عملیاتی و پیشگیرانه به عمل آمده در قبل از نوروز 95 و اجرای طرح های مختلف در سطح شهر تهران و پبش بینی های لازم در زمینه پیشگری از وقوع جرائم از 27 اسفند94 تا 10فروردین 95 شاهد کاهش چشمگیر وقوع انواع سرقت ها نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هستیم.


ساجدی نیا در ابن خصوص اظهار کرد: تامین امنیت شهروندان و مسافران در تعطیلات نوروزی اولویت مهم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است به طوری که با راه اندازی 400 ایستگاه پلیس در محلات توانسته ایم احساس امنیت را نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهیم و شاهد استقبال شهروندان تهرانی و مسافران در این طرح باشیم.


وی با بیان اینکه نیروهای پلیس پایتخت در طرح انتظامی – ترافیکی نوروز 95 در حال ارائه خدمات به مردم هستند، خاطرنشان کرد: ایستگاه های انتظامی، ترافیکی و گشت های نوروزی شهری کار تامین امنیت پایتخت نشینان و مسافران محترم را بر عهده دارند.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرایم به ویژه سرقت ها بر لزوم آموزش همگانی و احساس مسئولیت فردی و اجتماعی اقشار مختلف در حفظ و نگهداری از اموال و تجهیزات خود تاکید کرد.


وی ادامه داد: همبستگی عملیاتی برای جلوگیری از فرار مجرمان و سارقان حرفه ای بسیار حائز اهمیت بوده به نحوی که باید با به‌کارگیری تمامی طرح ها از جمله طرح مهار از موفقیت آمیز بودن هر گونه سرقت و جرایم مهم جلوگیری کرد.


ساجدی نیا با اشاره به تاکید فرمانده ناجا مبنی بر کاهش سرقت در شهرها به ویژه کلانشهری نظیر تهران گفت: عوامل اجرایی کلانتری ها و ایستگاه های پلیس عزم همگانی برای کاهش سرقت را در دستور کار خود قرار داده اند و به نظام مند کردن گشت های انتظامی اعم از گشت پیاده موتوری، خودرویی و تلفیق پلیس های تخصصی تاکید شده است.


این مقام انتظامی به لزوم برنامه ریزی صحیح برای امنیت و آسایش عمومی تاکید کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به این حوزه شد.


این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به اینکه با شروع به کار قرارگاه نوروزی امام علی(ع) وقوع سرقت کاهش و دستگیری سارقان نیز افزاش یافته است بیان کرد: اشراف، کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای انتظامی با اولویت پیشگیری و برخورد قاطع با ناهنجاری های اجتماعی از جلمه ملزوماتی است که باید در افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز بدان توجه و تاکید شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته