دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1395 - 21:44

پلیس بلژیک یکی از مظنونان حمله‌های تروریستی بروکسل را آزاد کرد

یکی از افرادی که در روزهای اخیر به ظن دست داشتن در حملات مرگ‌بار بروکسل بازداشت شده بود، به دلیل عدم وجود شواهد آزاد شده است.
کد خبر : 74493

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی، همزمان پلیس بلژیک تصاویر تازه دوربین‌های مدار بسته را منتشر کرده تا به کمک آن سومین فردی را که در انفجار فردوگاه بروکسل نقش داشته است، شناسایی و دستگیر کند.


بمبی که این فرد قصد انفجار آن را داشت، منفجر نشد و وی از محل گریخت.


در این تصاویر فرد مورد نظر با لباس روشن و کلاه دیده می‌شود.


به گزارش رسانه‌های بلژیک، فردی که امروز آزاد شده «فیصل شفو» نام دارد و روزنامه‌نگار آزاد است. گفته می‌شود که وی پنج‌شنبه گذشته بیرون دفتر دادستانی بازداشت شده است.


در بیانیه دادستانی بلژیک آمده بود که روز شنبه مردی به نام فیصل ش متهم شده که «در فعالیت‌های یک گروه تروریستی، کشتار تروریستی و اقدام به کشتار تروریستی مشارکت داشته است.»


امروز همچنین دادستانی بلژیک سه مرد را که در حملات دیروز پلیس به ۱۳ نقطه در بروکسل دستگیر شدند، به عنوان متهم معرفی کرد.


این سه نفر با نام‌های یاسین الف، محمد ب و ابوبکر آ معرفی‌شده‌اند.


در همین حال افراد بیشتری در ارتباط با حملاتی در پاریس که خنثی شد، دستگیر شده‌اند.


پلیس هلند روز گذشته اعلام کرد که به درخواست مقام‌های فرانسوی یک مرد فرانسوی ۳۲ ساله را در بندر روتردام هلند دستگیر کرده است.


گفته می‌شود که این فرد با رضا کریکت که پنج‌شنبه در حومه پاریس دستگیر شد در ارتباط بوده و به نقل از منابع پلیس در مراحل «پیشرفته» برنامه‌ریزی برای این حملات بوده است.


این فرد تحویل مقام‌های فرانسه خواهد شد.


در همین حال مرکز مدیریت بحران بلژیک پس از این‌که چهار نفر از مجروحان حمله به فرودگاه و متروی بروکسل جان خود را از دست دادند، شمار کشته‌شدگان این حملات را ۳۵ نفر اعلام کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حمله تروریستی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته