دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1395 - 17:40

روحانی در گفت‌وگو با پوتین: همفکری ایران و روسیه در تثبیت صلح سوریه ضروری است

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری روسیه روز دوشنبه درباره مهم‌ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
کد خبر : 74487

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این مکالمه تلفنی رئیس جمهوری روسیه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی منطقه و مذاکرات روسیه و آمریکا درباره روند صلح در سوریه ارائه داد.


حجت‌الاسلام حسن روحانی، با تشکر از تماس «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، هماهنگی، همفکری و همراهی روسیه و ایران در روند تثبیت پایه‌های صلح و آرامش در سوریه را ضروری خواند و با اشاره به مواضع اصولی کشورمان تصریح کرد: تنها مردم سوریه می‌توانند درباره سوریه و آینده نظام سیاسی این کشور تصمیم بگیرند.


رئیس جمهوری کشورمان همچنین بر ضرورت تداوم آتش‌بس در سوریه تاکید و اظهار کرد: همزمان با آتش بس، ‌مذاکرات سیاسی باید شتاب بگیرد و توجه شود که این آتش‌بس و مذاکرات سیاسی، نباید در روند مبارزه بی‌امان با تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی در سوریه خلل ایجاد کند.


رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از تحولات نظامی اخیر و آزادسازی شهر تاریخی تدمر که بیانگر تقویت توانمندی ارتش و مردم سوریه است، افزود: کنترل مرزها و جلوگیری از انتقال تسلیحات و عناصر تروریستی به داخل سوریه و ممانعت از پیوستن تروریست‌ها به جمع مذاکره‌کنندگان تحت عنوان معارضین، ضرورتی غیرقابل انکار است.


در این گفت‌و‌گو روحانی با اشاره به روابط رو به رشد تهران – مسکو اظهارکرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش بیش از پیش روابط با فدراسیون روسیه استقبال می‌کند.


رئیس جمهوری روسیه نیز در این گفت‌وگو با تشریح آخرین رایزنی‌های مسکو – واشنگتن در موضوع سوریه گفت: همه تلاش‌ها بر حل و فصل مسالمت آمیز تحولات سوریه متمرکز شده و مسکو در این عرصه کاملا با ایران هماهنگ است.


«ولادیمیر پوتین» همچنین بر ضرورت کنترل بیش از پیش مرزهای سوریه برای جلوگیری از ورود تسلیحات و عناصر تروریستی تاکید کرد و افزود: نباید به تروریست‌ها اجازه داد به جمع معارضان در میدان و در گفت‌وگوهای سیاسی بپیوندند.


وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط فی مابین تصریح کرد: روسیه خواهان گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران است و در این زمینه هیچ محدودیتی قائل نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته