دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 14:30

چاپ کتاب «فیزیک الکتریسته و مغناطیس» از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد فسا

مهندس لیلایوسفی از اعضای هیئت علمی گروه علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا موفق به چاپ و انتشار کتابی با عنوان (فیزیک الکتریسته و مغناطیس) شد.
کد خبر : 7444

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب (فیزیک الکتریسته و مغناطیس) مشتمل بر هشت فصل است، که مطابق با سر فصلهای درس فیزیک الکتریسته و مغناطیس دانشگاه‌ها و مصوب شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین و تالیف شده است.


در فصل اول کتاب بار الکتریکی، رسانه‌ها و عایق‌ها، قانون کولن و... معرفی می‌شود. در فصل دوم میدان الکتریکی و خطوط میدان و حضور بار‌ها در میدان الکتریکی خارجی توصیف می‌شود. در فصل سوم انرژی پتانسیل الکتریکی و پتانسیل الکتریکی بارهای نقطه‌ای به طور کامل بررسی شده است. در فصل چهارم به خازن و چگونگی باردار کردن خازن، محاسبه ظرفیت خازن و... می‌پردازد. در فصل پنجم جریان الکتریکی و مدارالکتریکی و مقاومت الکتریکی و قانون اهم و توان الکتریکی بیان شده است. فصل ششم به محاسبه جریان در مدارهای یک و چند حلقه‌ای و توان مولد و... می‌پردازد. در فصل هفتم آهن ربا، میدان مغناطیسی و نیروی مغناطیسی وارد بر ذره متحرک و سیم حامل جریان ذکر شده است. فصل آخر به میدان مغناطیسی ناشی از جریان گذرنده از سیم راست، پیچه و سیملوله می‌پردازد.


این کتاب به تیراژ ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات قم: امیرالعلم چاپ و منتشر شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته