دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1395 - 12:08

معاون سیاسی وزیر کشور: نظر ما با شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان متفاوت است

دبیر ستاد انتخابات کشور از اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات چهار حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: هیئت‌های اجرایی صحت انتخابات در همه حوزه‌ها را تایید و به شورای نگهبان فرستاده‌اند و شورا تا به امروز تاییدیه 202 حوزه را به ما اعلام کرده است.
کد خبر : 74437

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والده همسر رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که به چهار حوزه بازرس فرستاده‌اند و یک حوزه را هم بازشماری می‌کنند و ما در حال رسیدگی به شکایات هستیم.


وی درباره این که آیا این مسائل زمان بندی انتخابات را به هم می‌زند یا خیر؟ افزود: این مسئله زمان‌بندی را به هم نمی‌زند.


مقیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که آیا امکان ابطال آرا در دیگر حوزه‌های انتخابیه هم وجود دارد؟ اظهار کرد: ما به عنوان وزارت کشور و هیئت اجرایی که برگزارکننده انتخابات هستیم صحت انتخابات را در همه حوزه‌ها تایید و به شورای نگهبان فرستاده‌ایم و شورای نگهبان تا به امروز تاییدیه 202 حوزه را به ما اعلام کرده و پنج حوزه دیگر را در روزهای آینده هر وقت شورای نگهبان تشکیل جلسه دهد به ما اعلام می‌کند.


وی اضافه کرد: زمان تایید صحت انتخابات را قانون مشخص کرده و طبق قانون نیز عمل می‌شود.


معاون وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در تایید صحت انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان اختلافی وجود دارد؟ گفت: وظیفه قانونی وزارت کشور اجرای انتخابات است و به خوبی آن را اجرا کرده است و وظیفه شورای نگهبان هم نظارت بر انتخابات بوده و به این وظیفه قانونی عمل کرده است و هیچ اختلافی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود ندارد.


وی همچنین درباره ابطال انتخابات اصفهان گفت: انتخابات اصفهان برگزار شده و نظراتی را مطرح کرده‌اند. وزارت کشور هم بررسی‌های خود را انجام داده است و نظرات خود را ان شاء الله اعلام می‌کند.


مقیمی در این باره که آیا در زمینه انتخابات اصفهان با شورای نگهبان به توافق رسیده‌اید؟ گفت: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با مسئله اصفهان از نظر حقوقی متفاوت است و ما نظرات خود را اعلام کرده‌ایم.


رئیس ستاد انتخابات کشور درباره این که آیا دلایل ابطال آرای منتخب مردم اصفهان اعلام شده است؟ گفت: علت به خود منتخب اعلام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته