دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 09:10
در گفت‌وگو با آنا

مصطفی درایتی: امیدواریم که اصولگرایان مدیریت داخلی خود را دوباره به تندروها نسپارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رفتار سیاسی اصولگرایان پس از انتخابات اخیر گفت: جریان رقیب هرگاه شکست می‌خورد به جای ارزیابی نقاط ضعف خود و بررسی دلایل شکست، به فضاسازی می‌پردازد.
کد خبر : 74429

مصطفی درایتی مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره روابط دو جبهه سیاسی کشور در سال جدید اظهار کرد: اگر وضع سیاسی را نسبت به گذشته ارزیابی کنیم، احتمال برخی تندروی‌ها وجود دارد.


وی ادامه داد: جریان رقیب هرگاه شکست می‌خورد به جای ارزیابی نقاط ضعف خود و بررسی دلایل شکست، به فضاسازی می‌پردازد و این کار هم باعث اتلاف وقت مردم می‌شود و هم اینکه برای آنها هیچ سودی ندارد.


درایتی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته تصریح کرد: امیدواریم آنچه اتفاق افتاد، کمک کند به جریان محافظه‌کار که بداند اگر جریان تندرو، میدان پیدا کند همه کیان اصولگرایی را از بین خواهد برد. آنچه باعث تشدد و ازهم‌پاشیدگی جریان اصولگرایی شد، جریان تندرویی بود که از درون خودش بیرون آمد و اصولگرایان نتوانستند این جریان را مدیریت کنند. حتی برخی از صاحب نظران اصولگرا، بارها و بارها به این مسئله اشاره کرده‌اند که اگر جریان اصولگرایی نتواند مرزبندی خیلی روشنی را نسبت به جریان تندرو در پیش بگیرد این جریان تا نابود کردن اصولگرایان پیش خواهد رفت.


وی تأکید کرد: تندروها هرچند ضرباتی به اصلاح‌طلبان وارد کرده‌اند، روند فعالیت آنها بیشتر اصولگرایان را دچار انشعاب کرده‌اند و باعث شده‌اند که بخشی از آنها از کلیت اصولگرایی فاصله بگیرند و در نتیجه هر روز ضعیف‌تر بشوند.


درایتی گفت: امیدواریم که اصولگرایان سال آینده مدیریت داخلی خود را دوباره به تندروها نسپارند و اجازه بدهند که کارها به دست عقلای جریان محافظه‌کار انجام شود.


وی همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار آنا اظهار کرد: اتفاقات سال 94 نشان داد که انتخابات ریاست جمهوری به سمت استمرار ریاست جمهوری آقای روحانی پیش می‌رود و بیشترین رقابت جریان‌های سیاسی در شوراها خواهد بود. انتخابات هفتم اسفند ماه نشان داد که ریاست جمهوری آقای روحانی هشت ساله می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب