دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1395 - 21:34

ثبت بیش از هفت میلیون تردد در جاده‌های فارس

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های فارس گفت: از 25 اسفند سال 94 تا ششم فروردین ماه هفت میلیون و 726 هزار و 680 تردد انواع وسایل نقلیه به وسیله دستگاه های تردد شمار ثبت شد.
کد خبر : 74300

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، احمد خواست خدایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: یک میلیون و 930 هزار مورد از ترددهای انجام شده مربوط به ورودی ها و خروجی های کلانشهر شیراز است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش را شاهد هستیم.
**جا به جایی بیش از 290 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی فارس
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس گفت: از روز 25 اسفند 94 تا ششم فروردین ماه بیش از 290 هزار مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به مقاصد درون و برون استانی جا به جا شدند.
وی بیان کرد: جا به جایی این تعداد مسافر در قالب 22 هزار و 603 سفر انجام شده است.
خواست خدایی افزود: در مجموع در بحث تعداد سفر ناوگان حمل و نقل عمومی 2 درصد و در تعداد مسافران جا به جا شده نیز چهار درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.
**32 کشته در محورهای فارس در دور نخست سفرهای نوروزی
وی، در خصوص تعداد کشته های حوادث رانندگی تعطیلات نوروز تا روز ششم فروردین هم گفت: طی این مدت 32 نفر در جاده های فارس جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: 17 نفر از این کشته ها مربوط به حوادث رانندگی تا روز پنجم فروردین است و 15 نفر نیز تنها در جریان حوادث رانندگی روز ششم فروردین جان باخته اند.
او افزود: این بیانگر عجله و بی احتیاطی رانندگان برای بازگشت در روز پایانی تعطیلات است که منجر به بروز حوادث و افزایش آمار کشته های حوادث جاده ای شده است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های فارس اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون در حوزه حمل و نقل عمومی استان به دلیل نظارت دقیق و قوی پلیس و این اداره کل، هیچگونه حادثه و تلفاتی را شاهد نبوده ایم.
خواست خدایی به مردم توصیه کرد که برای انجام سفر حتی المقدور از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و ضمن خودداری از شتاب در رانندگی، زمان بازگشت خود از سفر را به روزهای پایانی موکول نکنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته