دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1395 - 20:46

دکتر میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی همکاری با دانشگاه‌های روسیه را توسعه می‌دهد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با مطلوب خواندن سطح علمی دانشگاه های روسیه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همکاری های علمی با دانشگاه های روسیه را توسعه خواهد داد.
کد خبر : 74295

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده که برای راه اندازی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در مسکو (در دانشگاه سنرژی) به پایتخت روسیه سفر کرده در گفت وگو با ایرنا، گفت: دانشگاه های روسیه از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همکاری های دانشگاه ازاد اسلامی با دانشگاه های روسیه توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب سیاست های کلی و مصوبات هیات امنای مرکزی و سیاست های جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه روابط علمی و فناوری با دانشگاه ها در کشورهای دیگر همکاری می کند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه روابط علمی بین المللی خود برنامه دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه ای که به تصویب هیات امنای مرکزی رسیده است، می توانیم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یا مراکزی را برای همکاری های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه های مشترک پژوهشی و همچنین برگزاری دوره های اموزشی کوتاه مدت یا کارگاه های تخصصی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: برای این منظور با همکاری دانشگاه سینرژی، دفتر دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کردیم و این دانشگاه روسی بخشی از ساختمان خود را در اختیار ما قرار داد.
وی افزود: هدف این است که در زمینه های علمی و پژوهشی مخصوصا پیرامون آموزش زبان و ادبیات فارسی و روسی، دروس راجع به تاریخ و تمدن ایران و اسلام و همچنین هنرهای اسلامی و ایرانی، رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حقوق بین المللی و برخی رشته های علوم پایه بطور مشترک کار را اغاز کنیم.


هدف این است که در زمینه های علمی و پژوهشی مخصوصا پیرامون آموزش زبان و ادبیات فارسی و روسی، دروس راجع به تاریخ و تمدن ایران و اسلام و همچنین هنرهای اسلامی و ایرانی، رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حقوق بین المللی و برخی رشته های علوم پایه بطور مشترک کار را اغاز کنیم


دکتر میرزاده در مورد برنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه سنرژی روسیه گفت: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران مرکزی و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در دوبی و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آکسفورد انگلیس شبکه ای ایجاد می کنند که دانشجویان ایرانی کشورهای مختلف می توانند وارد ان شوند و دانشجویان کشورهای دیگر نیز می توانند در این شبکه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.
وی ادامه داد: در ایران نیز دانشجویان می توانند در این سیستم در رشته تخصصی خود تحصیل کنند و به ویژه به توسعه کیفی زبان بپردازند.
دکتر میرزاده در مورد همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های روسیه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه روسنو و نیز دانشگاه سینرژی همکاری می کند. البته همکاری ها منحصر به این دو دانشگاه نخواهد بود.
وی در مورد شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور نیز گفت: در آکسفورد انگلیس، دوبی، لبنان و افغانستان شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و دفترهای دانشگاه آزاد اسلامی در برخی کشورهای اروپایی نیز تاسیس می شود و مذاکرات اولیه در این مورد انجام گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته