دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 13:24
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

بخشودگی جرایم کارفرمایان منتفی شد/ هدیه تامین اجتماعی به خوش‌حسابان

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه کارفرمایان حدود 5 هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار هستند، گفت:‌ بر اساس آیین‌نامه‌، بخشودگی جرایم کارفرمایان مادام‌العمر اجرایی نمی‌شود.
کد خبر : 7426

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، محمد حسن‌زدا ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یک میلیون و دویست هزار کارفرما فعال در کشور حضور دارند که از این تعداد حدود پنج هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند.


وی تاکید کرد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص علت وجود این حجم بدهکاری به سازمان تامین اجتماعی، مشخص شد که دوره محاسباتی ما به صورت سالیانه بود و طی یکسال رقم بدهی به قدری بزرگ می‌شد که کارفرما توان پرداخت نداشت و همچنین کارفرما علت اصلی بدهی خود را نمی‌دانست. اما ما هم اکنون این مشکل را حل کردیم، صورت‌های بدهی را شش ماهه کرده و عدد بدهی را به ۵۰ درصد تقسیم شده است به طوری که صورتحساب‌ها شش ماهه ارایه می‌شوند.


معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: کارفرمایان می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت WWW. SAMT. TAMIN. IR پرونده محاسباتی خود را مشاهده کنند و بر اساس آن محاسبات لازم را داشته باشند و با دسترسی به پرونده محاسباتی خود می‌توانند جرایم را به موقع پرداخت کنند.


بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان منتفی شد


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین از منتفی شدن بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خبر داد و گفت: در لایحه بودجه دولت بخشودگی کارفرمایان پیش‌بینی شده بود و در کمیسیون تلفیق هم رای آورد اما وقتی در صحن علنی مطرح شد، برخی نمایندگان اعلام کردند که این ماده ماهیت بودجه‌ای ندارد و از دستور کار مجلس خارج شد بر این اساس دیگر امکان بخشودگی جرایم برای کارفرمایان وجود ندارد.


وی با تاکید بر توجه به کارفرمایان خوش حساب گفت: از سه ماه پیش در معاونت فنی و درآمد سازمان طرح در نظر گرفتن امتیازاتی برای خوش‌حسابان مطرح شد و در حال حاضر روی این موضوع تمرکز کردیم بر همین اساس بخشودگی جرایم کارفرمایان بدحساب مدام‌العمر منتفی خواهد شد و کارفرمایان خوش‌حساب از مزایای ویژه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.


زدا با بیان اینکه آیین‌نامه جدیدی در دست تدوین است، افزود: کارفرمایان باید توجه داشته باشند با ورود به سال آینده جریمه آنان سنگین‌تر خواهد شد و بخشودگی مادم‌العمر منتفی است. بنابراین برای اینکه خسارت و جریمه بیشتری بر آنان تحمیل نشود هر چه سریع‌تر صورت حساب‌های خود را پرداخت کنند.


تامین اجتماعی برای افزایش حقوق از فرودین اعلام آمادگی کرد


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر عمل به تعهدات سازمان در پرداخت عیدی در بهمن ماه گفت: امسال ۱۳۵۰ میلیارد تومان صرف پرداخت عیدی کردیم و آماده افزایش حقوق‌ها از فروردین ماه هستیم به شرط آنکه مبادی ذی‌صلاح رقم افزایش را به ما اعلام کنند، همچنین موضوع افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال آینده در جلسات شورای عالی کار در دست بررسی است و چنانچه این شورا تا پایان اسفند و به موقع این رقم افزایش را به ما اعلام کنند، افزایش حقوق از اول فروردین اعمال می‌شود.


مستمری زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود


معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از اجرایی شدن ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده خبر داد و گفت: براساس این قانون زنانی که مستمری همسرانشان را دریافت می‌کنند در صورت ازدواج مجدد نیز می‌توانند این مستمری را دریافت کنند و زنانی که از مورخ 92/2/7 حقوقشان به دلیل ازدواج مجدد قطع شده بود مستمریشان مجددا برقرار خواهد شد و دلیل این قانون نیز رفتارهایی بود که در جامعه دیده می‌شد به طوری که برخی از افراد برای گرفتن حقوق مجدد از مبادی غیر رسمی استفاده می‌کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته