دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1395 - 10:21
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

جعفرزاده: اقتصاد مقاومتی در قانونگذاری و نظارت باید مورد توجه قرار گیرد/ برخی با شعار سال ۹۴ همراه نبودند

یک نماینده مجلس گفت که باید با شعار امسال همراهی واقعی صورت گیرد؛ برخی سال قبل که سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بود، به خوبی عمل نکردند، کارشکنی کردند و نتیجه خوبی نداشت.
کد خبر : 74237

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است، در موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری سه نکته نهفته است که باید به آن پرداخته شود.


وی افزود: باید با شعار امسال همراهی واقعی صورت گیرد، سال قبل که سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بود برخی به خوبی عمل نکردند، مخصوصا آنهایی که بیش از همه می‌گویند که کلام رهبری مهم است؛ به همین خاطر، نتیجه خوبی در خصوص شعار سال قبل حاصل نشد.


نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: در سخنان رهبری موضوع «اقدام و عمل» مورد تأکید قرار گرفته است، عمل باید واقعا اجرا شود، نباید عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی فقط در حرف باشد.


جعفرزاده با تأکید بر درون‌زا شدن اقتصاد گفت: موضوع درون‌زا شدن اقتصاد نیز همواره مورد تأکید رهبری است، درون‌زا شدن نیز باید تعریف شود. باید مشخص شود که در توریسم، کشاورزی و صنعت درون‌زا چیست. آیا خودکفایی همان درون‌زایی است؟


وی همچنین درباره وظایف مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: نمایندگان مجلس در قانونگذاری باید به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توجه کنند و نباید قانونی را در تعارض با این سیاست‌ها تصویب کنند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت باید اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و هرجا که دولت در تعارض با آن عمل کرد و یا بخش‌هایی از این راهبرد را عملیاتی نکرد، از سوی نمایندگان تذکر داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته