دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1395 - 13:33

نیروهای مشترک عراق 8 روستا از توابع موصل را آزاد کردند

نیروهای مشترک عراقی در اولین مرحله عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش، هشت روستا از توابع موصل را آزاد کردند.
کد خبر : 74170

به گزارش گروه بین‌الملل آنا به نقل از العالم، عملیات آزادسازی استان نینوا از سه محور در مخمور آغاز شد و نیروهای مشترک موفق شدند روستاهای کودیله، کرمدی، کذیله و خربردان را بدون مقاومت عناصر داعش آزاد کنند.


نیروهای عراقی درحالی که شاهد فرار گروهی تروریست‌های داعش بودند، به آستانه روستای سلطان عبدالله از توابع القیاره موصل رسیدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح وابسته به یگان عملیات آزادسازی نینوا و یگان‌های وابسته به آن و نیروهای داوطلب مردمی از سه محور، اولین مرحله از عملیات فتح را به اجرا گذاشتند.


دراین بیانیه به مدت زمان مرحله اول عملیات فتح اشاره نشده اما آمده است که نیروهای ارتش عراق همچنان دور از مرکز استان هستند و در مسیر رسیدن به اهداف مشخص شده حرکت می‌کنند.


به موجب این بیانیه، نیروهای ارتش عراق، دو خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند و همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند.


در همین حال حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در واکنش به موفقیت‌های نیروهای ارتش این کشور در اجرای عملیات نینوا و آزادی چند روستا از اشغال داعش ضمن تقدیر از نیروهای کشورش، از همه عراقی‌ها و گروه‌های سیاسی خواست تلاش خود را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق به کار گیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش عراق موصل
ارسال نظر
قالیشویی ادیب