دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 11:57
عضو شورای عالی کار مطرح کرد

لزوم افزایش 366 هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران

یک عضو شوارای عالی کار با بیان اینکه 366 هزار تومان میان نرخ واقعی و پایه 609 هزار تومانی حداقل دستمزدهای سال 93 کارگران فاصله وجود دارد، گفت: حتی در صورت این افزایش دستمزد هم کارگران بر اساس نرخ تورم امسال و نه سال 94 حقوق دریافت خواهند کرد.
کد خبر : 7411

احمدرضا معینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه آخرین جلسه رسمی شورای عالی کار با حضور وزرا چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده است، افزود: سلسله نشست‌های برگزارشده نیز جلسات کارگروهی مزد هستند که با هماهنگی معاونت روابط کار وزارت تعان، کار و رفاه‌اجتماعی تشکیل می‌شوند. البته به احتمال بسیار زیاد جلسه رسمی بعدی شورای عالی کار هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و وزیر تعاون برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد: تا زمانی که دبیرخانه شورای عالی کار از وزرا برای حضور در جلسه تعیین حداقل دستمزدها دعوت به عمل نیاورد، ‌جلسات برگزارشده رسمی نبوده و ضمانت اجرایی ندارند بنابراین مصاحبه‌های اشخاص مختلف تحت عنوان عضو شورای کار نیز در ارتباط با دستمزدها صحت ندارد.


معینی ادامه داد: جامعه کارگری خواستار جبران عقب‌ماندگی حقوق و دستمزد کارگران است که امیدواریم بتوانیم در جلسات شورای عالی کار به دستمزد تولید محور و اجتماعی محور دست یابیم.


نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: هیچ یک از اعضای شورای عالی تمایلی به تعیین دستمزد کارگران با انجام رای‌گیری ندارند اما باید توافق صورت‌گرفته نیز بر مبنای رابطه برد-برد باشد چرا که کارفرمایان حداقل با 3 تا 4 بار بالا رفتن قیمت کالاها در سال، افزایش نرخ تورم را از مردم دریافت می‌کنند.


وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که دستمزد کارگران تنها در پایان هر سال اضافه می‌شود و از طرفی برای جبران نرخ تورم هم چیزی برای عرضه ندارد و به همین علت جامعه کارگری با وضعیت حقوق و دستمزد فعلی قادر به زندگی نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته