دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشاور معماری وزیر راه: طرح انتقال پایتخت قابل اجرا نیست

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح انتقال پایتخت با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای آن قابلیت اجرایی شدن نخواهد یافت، گفت: هم اکنون با توجه به مشکلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیک و کافی نبودن امکانات، مطالبه شهروندان استان تهران ساماندهی وضعیت پایتخت است.
کد خبر : 74069

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدرضا هاشمی درباره فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی طرح انتقال پایتخت از تهران عنوان کرد: طرح امکان‌سنجی و همچنین ساماندهی انتقال پایتخت در شورای‌ عالی معماری و شهرسازی و با حضور مسئولان و دست اندرکاران بررسی شد که ادامه‌دار نیز خواهد بود اما شواهد حاکی از عدم امکان‌پذیری این ایده دارد.


وی افزود: به نظر می‌رسد طرح انتقال پایتخت در تهران طرحی منطقی و قابل اجرا نخواهد بود و نتیجه مطالعات نیز نشان داده که به هرحال انتقال پایتخت، طرح امکانپذیر و قابل قبولی نیست.


هاشمی ادامه داد: کسانی که از دولت و صاحبنظران در جلسه تصمیم‌گیری حضور داشتند اعلام کردند که این طرح با توجه به مشکلاتی که استان تهران دارد و همچنین جمعیت فراوانی که طی دو دهه در این شهر ساکن شدند، امکانپذیر نیست.


مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مساله‌ای که هم اکنون به عنوان مطالبه شهروندان استان تهران و برخی از مسئولان ارشد مطرح است، ساماندهی به وضعیت سکونتی در کلانشهر تهران است. هم‌اکنون مشکلات متعدد شهری، زیست‌محیطی، ترافیکی و کافی نبودن امکانات زیستن در پایتخت است که باید حل شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته