دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی مطرح کرد

رادیو سراسری جاده، سال آینده آغاز به کار می‌کند

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی رادیو سراسری جاده در سال آینده خبر داد.
کد خبر : 7400

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سرافراز در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز فصل مشترک قضاوت مردم نسبت به پلیس و صدا و سیما است، اظهار کرد: در این زمان است که مردم انتظار تعامل بیشتر صدا و سیما با پلیس را دارند و انتظار دارند صدا و سیما در این زمینه به درستی عمل کند.
وی افزود: نقش رسانه در زندگی مردم در دنیای امروز روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. رسانه به معنای عام کلمه‌ای است که شامل رادیو، تلویزیون، رسانه‌های فضای مجازی و همه ابزارهای مختلف رسانه‌ای است که می‌تواند نقش و جایگاهی را در زندگی مردم داشته باشد.
سرافراز با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در تعامل با رسانه ملی از دیگر ارگان‌ها پیشگام‌تر است گفت: ارگان‌های مختلف به رسانه ملی به صورت یک اداره کل روابط عمومی نگاه می‌کند در صورتی که چنین نیست نیروی انتظامی توجه ویژه‌ای به کار رسانه‌ای دارد زیرا با فرهنگ سازی می‌تواند در کاهش تصادفات و بروز تخلفات از رسانه ملی استفاده کند.
رئیس صدا و سیما بیان کرد: طبق آمار ۸۵ درصد تردد از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد که در مقایسه با ترددهای ریلی و هوایی این آمار بالا است و ما باید به مردم کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند آگاهی لازم جهت استفاده از سایر وسایل حمل و نقل را داشته باشند.
سر افراز تاکید کرد: با کمک صدا و سیما و پلیس راهور ناجا آمار تصادفات به شدت کاهش پیدا کرده است و ما افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم از بروز تصادفات جلوگیری کنیم.


وی با بیان اینکه همکاری صدا و سیما با نیروی انتظامی نیازمند یک مدل نظام‌مند جهت هم افزایی بیشتر است، تاکید کرد: سریال‌های تلویزیونی و همین طور رادیو در جهت فرهنگ سازی در ایام تعطیلات می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند البته اگر تیزرهای کوتاه آموزشی به صورت مستمر پخش شود در عرصه فرهنگ سازی به طور حتم تاثیر گذار است.








سفر خارجی مضر است و پول‌هایی که در کشورهای همسایه توسط ایرانیان خرج می‌شود به صورت غیر مستقیم در جهت کمک به القاعده و داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه سفر‌ها در ایام تعطیلات به دو دسته سفرهای خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: برخی از سفرهای داخلی به منظور تفریح است و برخی دیگر به منظور ایجاد صله ارحام که ما بخش دوم را تبلیغ و تشویق می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سفرهای خارجی مضر است، گفت: پول‌هایی که در کشورهای همسایه توسط ایرانیان خرج می‌شود به صورت غیر مستقیم در جهت کمک به القاعده و داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سرافراز تاکید کرد: در سفرهای نوروزی از روش‌های جدید ارسال تصاویر همچون «هگزاکوپیتر» که در راهپیمایی 22 بهمن از آن استفاده کردیم نیز برای کنترل راه در جاده‌ها استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: مردم برای سفرهای درون شهری و برون شهری می‌توانند از این دوربین‌های کوچک که در مسیر‌ها نصب شده، استفاده کنند و در جریان مستقیم مسیر‌ها و ترافیک قرار بگیرند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به راه اندازی رادیو سراسری جاده عنوان کرد: اگر بتوانیم در جاده‌های کشور، فرکانس اف‌ام برای راه اندازی رادیو سراسری جاده ایجاد کنیم آنگاه مردم از طریق آن فرکانس می‌توانند از وضعیت جاده‌ها آگاه شوند. در سال آینده در نظر داریم این رادیو را در جاده تهران قم به صورت آزمایشی ایجاد کنیم.


وی تاکید کرد: امیدوارم فرهنگ ترافیکی در مردم تقویت شود در این باره کارهای خوبی صورت گرفته است اما باید کارهای بیشتری انجام شود.
سرافراز تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های رسانه ملی اعم از رادیویی، شهری، استانی استفاده می‌شود تا مردم در تعطیلات نوروزی با مشکل روبرو نباشند.
رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در ایام تعطیلات امسال فاطمیه را پیش رو داریم که در روز ۴ فروردین ماه است و ما برای یک روز قبل و بعد از آن برنامه‌های سنگینی را مربوط با این روز در نظر داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته