دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1395 - 12:44

آخرین جزئیات از برادران مظنون حملات بلژیک

رسانه‌های بلژیکی اعلام کرده‌اند که دو نفر از مظنونان این حملات که پس از انجام حملات انتحاری کشته شدند دو برادر به نام‌های «خالد البکراوی» و «ابراهیم البکراوی» هستند.
کد خبر : 73975

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از یورو نیوز مظنون سوم به نام «نجم شعراوی» متواری است و عملیات پلیس برای یافتن او ادامه دارد. به گفته مقامات بلژیکی این فرد قبل از انفجار بمب، فرودگاه را ترک کرده است.


«خالد» که نامی مستعار برای خودش انتخاب کرده بود، یک واحد آپارتمانی در منطقه «فوره» در حومه «بروکسل» پایتخت بلژیک اجاره کرده بود.


پلیس بلژیک، هفته گذشته در عملیاتی در همین منطقه که برای دستگیری «صلاح عبدالسلام» مغز متفکر حملات پاریس انجام می‌شد، یک فرد مسلح را کشت.


گزارش‌ها حاکی است هر دو برادر، سوابق کیفری داشته‌اند اما پلیس بلژیک تا قبل از حملات روز گذشته هیچ‌کدام از آنها را در فهرست افراد تحت تعقیب به دلایل مربوط به تروریسم قرار نداده بود.


برادران «بکراوی» و «شعراوی» مظنون به انجام دو انفجار در فرودگاه بروکسل هستند که بر اثر آن دست‌کم 10 نفر کشته و 81 نفر زخمی شدند.


ساعتی بعد از این دو انفجار، حمله دیگری در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری بروکسل انجام شد که به کشته شدن دست‌کم 20 و زخمی شدن 55 نفر دیگر منجر شد.


هنوز خبری درباره هویت عامل حمله در ایستگاه قطار شهری منتشر نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته