دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1395 - 20:34

برگزاری جشن عید باستانی نوروز با پیام تبریک پادشاه اردن

جشن عید باستانی نوروز با پیام تبریک پادشاه اردن به ملت و دولت ایران در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان برگزار شد.
کد خبر : 73928

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنا، جشن باستانی نوروز در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان با حضور ایرانیان مقیم، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ایران، ایران دوستان به‌ویژه دکتر مصطفی العماوی، نایب رییس اول مجلس نمایندگان اردن و رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی، سفیران، کارداران و نمایندگی‌های سیاسی مقیم اردن در منزل سفیر ایران و در کنار سفره هفت سین نوروزی برگزار شد.


در این جشن که برای نخستین‌بار با اجرای دوساعته یک گروه موسیقی سنتی با اجرای هماهنگ کمانچه، سنتور، دف و تمبک همراه بود جمع حاضر به‌ویژه ایرانیان مقیم را با اجرای ارزشمند گروه نغمه‌ساز به رهبری مهدی باطنی به وجد آورده و با اشک شوق وطن‌دوستی همراه کرد.


در این مراسم ابتدا مجتبی فردوسی‌پور در سخنانی ضمن ابلاغ مراتب تبریک و تهنیت ریاست جمهوری، دولت، به‌ویژه وزیر امور خارجه کشورمان به حضار و با اشاره به نام گذاری سال جدید در پیام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ به عنوان "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" با اشاره به پیام نوروزی پادشاه اردن بر تقویت و تعمیق هر چه بیش‌تر مناسبات ایران و اردن در سال 1395 تاکید کرد.


سفیر کشورمان هم‌چنین با اشاره به مصوبه 23 فوریه 2010 مجمع عمومی سازمان ملل در اعلام نوروز به عنوان روز و عید بین‌المللی، این روز خجسته و تجدید حیات طبیعت را به دو ملت ایران و اردن به‌ویژه جمعیت اکراد اردنی حاضر در مراسم و ملل جهان تبریک و تهنیت گفته از خداوند متعال سالی خرم و همراه با امنیت و همزیستی مسالمت‌آمیزی را برای ملل منطقه مسالت کرد.


در این مراسم، پیام نوروزی وزیر امور خارجه کشورمان به همراه نرم افزار اطلاعات ایران‌شناسی، اقتصادی، آیین نوروز به زبان‌های عربی و انگلیسی توزیع شد که مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.


به گزارش سفارت ایران در اردن، این مراسم توسط تلویزیون «سون استار» اردن به طور کامل ثبت، ضبط و پخش شد.


جشن نوروز در پایتخت اردن با اهتمام ویژه و هماهنگی مشترک سفارت جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طراحی و اجرا شد که با اجرای گروه نغمه‌ساز در محیط‌های دانشگاهی به عنوان نخستین گام تعامل فرهنگی و هنری در کارنامه مناسبات دو کشور بشمار می‌رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته