دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عمان هنوز به نشست دوحه دعوت نشده است

وزیر نفت و گاز عمان گفت: مسقط هنوز به طور رسمی به نشست ١٧ آوریل کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در دوحه قطر دعوت نشده است.
کد خبر : 73812

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، محمد بن حمد الرمحی روز یکشنبه، یکم فروردی ماه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسقط اظهار کرد: عمان هنوز به نشست تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دوحه دعوت نشده است.


وی ادامه داد: ما به تازگی با برخی تولیدکنندگان تبادل دیدگاه داشته‌ایم اما هنوز دعوتنامه‌ای برای شرکت در این دیدار دریافت نکرده‌ایم، با این حال اگر دعوتنامه‌ای به دست ما برسد در این نشست شرکت خواهیم کرد.


قرار است تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در نشستی در پایتخت قطر گردهم آیند تا راجع به مسائل بازار و راهبردهای جلوگیری از افت بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند.


قیمت نفت در سال ٢٠١٥ به کمترین مقدار خود در ١٢ سال گذشته رسید و در مواردی سطوح کمتر از ٣٠ دلار را هم تجربه کرد؛ دلیل اصلی کاهش بی‌سابقه نفت مازاد عرضه بیش از ٢ میلیون بشکه‌ای در روز عنوان شده است.


در طول حدود ٢٠ ماهی که از آغاز روند کاهشی قیمت نفت در بازار می‌گذرد، تولیدکنندگان متعارف هر یک دیگری را مسئول کاهش تولید برای ایجاد ثبات در بازار می‌کند.


البته دلیل اصلی این افت بی‌سابقه حضور قدرتمند نفت آمریکا که با روش‌های بسیار پیشرفته و غیرمتعارف و نیز نفت تولیدشده از ذخایر ماسه‌های نفتی کانادا در بازار است.


به دلیل اینکه قیمت نفت در بازار طی چند سال گذشته از ١٠٠ دلار بیشتر شد، تولیدکنندگان نفت در میدان‌های نامتعارف برای توسعه این میدان‌های دست به کار شدند و توانستند بازار را به سمتی ببرند که نفت بیش از حد بازار را با خطر رکود روبرو کند و تولیدکنندگان متعارف که چند سالی به نفت گران عادت کرده بودند، مجبور شوند تن به نفت ارزان دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشست دوحه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته