دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 11:05

وزیر امورخارجه اردن خواستار مذاکرات ایران با کشورهای عربی شد

وزیر امورخارجه اردن در سفر به تهران و دیدار با همتای ایرانی خود خواستار آغاز مذاکرات میان کشورهای عرب و ایران شد و این اقدام را گامی مهم برای حل مشکلات منطقه‌ای خواند.
کد خبر : 7378

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه اینترنتی «رای‌الیوم»، «ناصر جوده» وزیر امورخارجه اردن از اتحادیه عرب خواست تا مذاکرات خود با ایران را با هدف حل مشکلات منطقه آغاز کنند.


براساس این گزارش، وی در خلال دیدار از تهران و در گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود گفت: خوب است که اتحادیه عرب گفت‌وگوهای ایرانی و عربی را همانند گفت‌وگو با دیگر کشورهای جهان برگزار کند.


وزیر امورخارجه اردن با بیان اینکه تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، شیعه و سنی را هدف قرار داده است، افزود: باید ثبات سیاسی و امنیتی در سریع‌ترین زمان ممکن به منطقه بازگردد.


«جوده» در این دیدار که نخستین سفر وزیر امورخارجه اردن پس از 8 سال به تهران بود، تاکید کرد: گفت‌وگو با برادران ایرانی درباره اوضاع منطقه‌ای برای اردن امری مهم است.


از سوی دیگر «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران سوزاندن «معاذ کساسبه» خلبان اردنی به وسیله گروه داعش را محکوم کرد و آن را نمایشی وحشیانه خواند و افزود: آن‌ها تلاش می‌کنند با انجام این‌گونه اقدامات تصویر اسلام را در اذهان مشوش کنند و در میان مسلمانان تفرقه بیندازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته