دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 10:42
رهنمای رودپشتی تشریح کرد

ورود دانشگاه آزاد اسلامی به سه پروژه بزرگ ملی

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک فناوری آزاد ( شفا) در دستور کار قرار گرفته است ورود دانشگاه آزاد اسلامی به سه پروژه بزرگ ملی را تشریح کرد.
کد خبر : 7367

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در هشتمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: با دستور و تکلیفی که ریاست هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه برای شرکت دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت‌های ملی و خروج از جزیره خود، به دلیل ملی بودن این دانشگاه، مشخص شد، دانشگاه در سه پروژه بزرگ ملی ورود خواهد کرد که یکی از این پروژه ها، پروژه آب شیرین‌کن در مناطق جنوب کشور است که مطالعات و مقدمات آن از قبل فراهم شد و با همکاری واحد علوم و تحقیقات، سرمایه‌گذاری ویژه ای در این منطقه انجام خواهد شد.


وی از پروژه امحای زباله و بازیافت آن در شمال کشور به عنوان دومین پروژه ملی، یاد کرد و افزود: با توجه به معضل زباله و پسماند های آن در شهرهای شمالی کشور خصوصا استان گیلان و به خطر افتادن سلامت هموطنان ما در این استان ها، دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشت تا به عنوان دومین پروژه ملی به کمک دولت تدبیر و امید آمده است و با استفاده از دانش پلاسما و کمک به امحای زباله در این استان‌ها، علاوه بر از بین بردن روزانه حدود 300 تن زباله شهری، با تولید انرژی برق، به اقتصاد این استان ها نیز کمک کند.




معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، سومین پروژه ملی را کمک به حل مشکل ریزگردها دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه ملی، وظیفه خود می داند که با کمک به حل معضل ریزگردها در کشور به کمک دولتمردان بشتابد و از حیث علمی در این پروژه ملی ورود کند.








رهنما: با توجه به قابلیت هایی که در پارک های علم و فنآوری وجود دارد، می توانیم سهمی در آن پارک‌ها داشته و با راه‌اندازی این شهرک ها در درون واحدهای دانشگاهی در راستای تولید علم، کوشا باشیم

رهنمای رودپشتی از راه اندازی شهرک فناوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تأکید کرد: راه اندازی شهرک فناوری آزاد ( شفا) در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت و با توجه به قابلیت‌هایی که در پارک های علم و فنآوری وجود دارد، می توانیم سهمی در آن پارک ها داشته و با راه اندازی این شهرک ها در درون واحدهای دانشگاهی در راستای تولید علم، کوشا باشیم.


این مسئول ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوبی کاملا روشن در حال حرکت بوده و تصویب بودجه 58000 میلیارد ریالی که 48000 میلیارد ریال آن از شهریه و مابقی آن از فعالیت های خارج از شهریه در سال 1394 پیش بینی شده نقش دانشگاه و رسالت آن در عرصه های سیاسی و اقتصادی کشور را کاملا برجسته می کند.


وی، با برشمردن فعالیت های سرمایه گذاری پیش بینی شده در بودجه سال 1394 دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: فعالیت‌های خارج از شهریه و تبدیل به احسن کردن اموال مازاد یکی دیگر از فعالیت‌های دانشگاه در سال آینده خواهد بود که آن هم یکی دیگر از مسئولیت‌های هیأت امناست.



معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در بودجه سال 1394 دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مبلغ 20 میلیارد ریال به عنوان جذب کمک‌های مردمی پیش بینی شد که استان گیلان با توجه به سرسبز بودن و برخورداری از تاریخی غنی، رسیدن به این عدد در سال 94 که هم بصورت نقدی و هم به صورت غیرنقدی خواهد بود، دور از دسترس نیست.


وی خاطرنشان کرد: جا دارد از خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عبدالله جاسبی به عنوان کسی که 30 سال مدیریت دانشگاه را به عهده داشت و تیم جدید مدیریتی این دانشگاه که نگاه ویژه‌ای به برنامه و بودجه دارند، تشکر کنم.


به گزارش آنا، هشتمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دکتر احمد شاهورانی نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی کشور، دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امنای استان گیلان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی کشور برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته