دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو اتاق بازرگانی ایران: سازمان امور مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده حمل‌ونقل دریایی را لغو کرد اما سازمان بنادر آن را نمی‌پذیرد

یک عضو اتاق بازرگانی ایران درباره لغو مالیات بر ارزش افزوده برای حمل و نقل دریایی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه لغو این مالیات را در مرداد ماه سال 94 ارائه کرد اما سازمان بنادر و دریانوردی آن را نپذیرفته است و عمل نمی‌کند.
کد خبر : 73506

امید ملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا عنوان کرد: عوارضی به نام عوارض حق پرچم وجود داشت که روی کرایه حمل وقتی با کریر خارجی حمل و نقل صورت‌‌ می‌گرفت، پرداخت می‌شد و دیگری هم مالیات بر ارزش افزوده بر روی کرایه حمل است که برای تمام خدمات بندری در حوزه بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملغی شد.


وی تاکید کرد: این ملغی شدن توسط سازمان امور مالیاتی انجام گرفته است اما سازمان بنادر و دریانوردی هنوز نپذیرفته و به آن عمل نمی‌کند.


عضو هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ادامه داد: متاسفانه این موضوع همچنان به نتیجه نرسیده است. امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، برای مرعی شدن بخشنامه سازمان امور مالیاتی به سازمان بنادر نامه فرستاده اما هنوز این بخشنامه عملیاتی نشده است.


وی درباره تحولات بخش حمل و نقل دریایی در سال 95 نیز تصریح کرد: عمده تحولات در سال 94 اتفاق افتاد یعنی بیشتر خطوط کشتیرانی که به خاطر تحریم‌ها از ایران رفته بودند، بازگشتند و تعداد کمی از خطوط ژاپنی و خط مرسک باقی ماندند که هنوز وارد بازار ایران نشدند و حتماً در سال 95 وارد بازار خواهند شد.


ملک بیان کرد: حمل و نقل در هر صورت مشتق از تجارت است و اگر تجارت رونق پیدا کند این فعالیت نیز شکوفا خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: اکنون تقریباً در حوزه اروپا و خاور دور هیچ مشکلی برای حمل و نقل دریایی ایران وجود ندارد اما ممکن است در حوزه امریکای شمالی هنوز مشکلاتی برای کشتیرانی‌ها ایرانی که با پرچم ایران در آب‌‌ها حرکت می‌کنند، وجود داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته