دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1395 - 13:51
یک متخصص دیابت در گفت و گو با آنا مطرح کرد؛

توصیه مهم برای عید دیدنی: آجیل را فقط به اندازه یک مشت بسته مصرف کنید

همزمان با آغاز زمان عید دیدنی و دید و بازدید نوروز، یک متخصص دیابت، عنوان کرد: به افراد توصیه می شود برای پیشگیری از ابتلا به چاقی، اضافه وزن و دیابت، در ایام نوروز روزانه تنها یک مشت بسته آجیل مصرف کنند.
کد خبر : 73433

دکتر کامران نیکو سخن در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مصرف آجیل در قند خون بیماران دیابتیک تاثیر نمی گذارد، عنوان کرد: آجیل جزو مواد غذایی است که حاوی کربوهیدرات و چربی مفید برای بدن است که تمام افراد باید آن را شمارش شده مصرف کنند، زیرا این مواد موجب افزایش انرژی و ایجاد زمینه چاقی در افراد می شود.


رئیس انجمن دیابت ایران، افزود: بنابراین به افراد تاکید می شود روزانه به اندازه یک مشت بسته آجیل مصرف کنند تا در معرض چاقی و اضافه وزن و در نهایت دیابت قرار نگیرند.


وی در ادامه تصریح کرد: گردو و پسته آجیل هایی هستند که چربی مفید برای بدن دارند، اما میزان کالری و چربی بالایی دارند که مصرف بیش از اندازه آن فرد را در معرض اضافه وزن و بیماری دیابت قرار می دهد.


این متخصص دیابت، اظهار کرد: مصرف آجیل تاثیری بر قند خون ندارد اما به افراد دیابتیک توصیه می شود همانند سایر افراد برای پیشگیری از دریافت چربی، کالری و تشدید زمینه چاقی به میزان توصیه شده آجیل مصرف کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب