دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 08:37
در نشست تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان واحد علوم و تحقیقات عنوان شد؛

تولید و انتشار علوم و دانش از مولفه‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات در نشست تخصصی شرکت‌های دانش بنیان این واحد، ایده‌های بکر را در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موثر دانست و اظهار کرد: با بالا رفتن توان کار گروهی ایده‌ها می‌توانند به مرحله عمل در آیند.
کد خبر : 7342

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدحسین مدرسی با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان واحد علوم و تحقیقات ایجاد رابطه صحیح بین دو گروه دارای ایده و سرمایه در کشور است، گفت: نخبگان جامعه به دو گروه دارای ایده خوب و عملی که مسیر صحیحی پیش رو ندارند و گروهی که با وجود توان اجرایی مناسب ایده کاربردی ندارند تقسیم می‌شوند.


معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات افزود: در شرکت‌های دانش‌بنیان، جست‌وجو اطلاعات و مشاوره با خبرگان و مشاوران اصلی در صنایع اهمیت دارد.


دبیر کل خانه اقتصاد ایران نیز گفت: اقتصاد دانش بنیان نظام اقتصادی است که در آن تولید و کاربرد دانش منشا اصلی تولید ثروت محسوب می‌شود و کارآیی نظام اقتصادی مستلزم تعریف سازو کار و شناخت دو عامل موثر بر تولید و به‌کارگیری دانش است.


مسعود دانشمند سه مولفه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را تولید، کسب، انتشار و کاربرد علم و دانش دانست و تصریح کرد: از مهم‌ترین مشخصه‌های این شرکت‌ها می‌توان به فراوانی منابع، تبدیل دانش به کالا، اقتصاد بدون وزن، ارزشیابی محصولات و خدمات بر اساس شرایط افراد و ارزشیابی پایدار‌تر و دایمی اشاره کرد.









رئیس خانه صنعت و معدن جوانان ایران: کشور ما بالغ بر ۸ درصد نیروی جوان دارد و این فرصت باید پیش از تبدیل آن به یک تهدید جدی و پیر شدن جامعه مورد بهره‌برداری احسن قرار گیرد



رئیس خانه صنعت و معدن جوانان ایران هم در این نشست تخصصی گفت: هدف از برگزاری این اجلاس امضای تفاهمنامه بین خانه صنعت و معدن جوانان ایران با دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای احداث واحدی به نام کسب و کار در رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌ها با هدف آماده‌سازی دانشجویان برای کار در فضای خارج از دانشگاه است.


علی صدری با بیان اینکه در اروپا بعد از توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور فرانسه استادان و دانشمندان به این نتیجه رسیدند سرمایه محور توسعه است، ادامه داد: در قرون اخیر، متخصصان دریافته‌اند که نیروی انسانی محور توسعه ملی است.


رئیس خانه صنعت و معدن جوانان ایران افزود: کشور ما بالغ بر ۸ درصد نیروی جوان دارد و این فرصت باید پیش از تبدیل آن به یک تهدید جدی و پیر شدن جامعه مورد بهره‌برداری احسن قرار گیرد.


معاون مدیرکل شرکت‌های دانش بنیان دفتر ریاست جمهوری در این نشست گفت: شرکت‌های نوپا که در آمد خاصی ندارند، شرکت‌های تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان و شرکت‌های بزرگ صنعتی با فعالیت‌های بالای دانش‌بنیان، تقسیم‌بندی کلی این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند.


سیدسعید منجم‌زاده از تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان از جمله صندوق وام با نرخ ترجیحی، صدور ضمانت نامه، حمایت‌های مبتنی با طرح و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی یاد کرد و ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی این شرکت‌ها می‌توان به نقش آن‌ها در تولید کالا و خدمات دانش بنیان یاد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب