دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 08:33

افتتاح گلخانه پژوهشی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور

همزمان با ایام درختکاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور از افتتاح گلخانه پژوهشی تحقیقاتی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 7339

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، گلخانه پژوهشی، تحقیقاتی که عصر دیروز با حضور دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان به بهره‌برداری رسید از نوع دو قلوی به هم پیوسته هلندی به مساحت ۶۰۰ مترمربع بوده و دارای پنجره‌های سقفی است که به وسیله چرخ دنده و گیربکس باز و بسته می‌شود و از پوشش پلاستیک یووی دار پوشیده شده است.


سیستم گرمایشی این گلخانه دارای یک دستگاه هیتر تولید هوای گرم متشکل از فن دمنده و یک دستگاه مشعل دوگانه‌سوز است. همچنین در این گلخانه از سیستم خنک‌کننده فن استفاده شده است.


از دیگر امکانات این گلخانه سیستم هیدروپونیک آن است که شامل استندهای فلزی است که قابلیت قرار گرفتن انواع بسترهای کشت، گلدان، کارتن پلاست و کیسه‌های کشت را دارد.


همچنین سیستم گرمایش زیر بستر برای سکوهای تولید قلمه و نشاء شامل ایستگاه تولید آب گرم، لوله‌های انتقال آب گرم به داخل بستر، سکوهای تولید قلمه و نشاء و سکوهای فلزی گیاهان آپارتمانی و سیستم رطوبت‌ساز بسترهای تولید قلمه و نشاء از دیگر امکانات این گلخانه است.


متولی در مراسم افتتاح با قدردانی از اقدامات انجام شده گفت: در راستای اهداف و سیاست‌های دانشگاه درخصوص کاهش وابستگی به شهریه، واحد نور دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌تواند در این امر نقش مهمی ایفا کند. در این واحد طرح‌های اقتصادی و خودکفایی خوبی انجام شده است و در آینده نزدیک نیز طرح‌های دانش‌بنیان بزرگی انجام خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: این گلخانه پژوهشی، تحقیقاتی با هدف آموزش دانشجویان در سطح دانشگاهی و ایجاد راهی به سوی آینده بازار کار و اشتغال تاسیس شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاح گلخانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته