دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 13:40
با حضور دانشگاهیان انجام شد(2)

گرامیداشت آیین درختکاری در دانشگاه آزاد/ غرس هزاران اصله نهال در واحدهای دانشگاهی + تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با گرامیداشت روز درختکاری اقدام به غرس نهال و اصله‌های درخت در محوطه واحدهای دانشگاهی کردند.
کد خبر : 7338

به گزارش خبرنگار آنا در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت ۱۵ اسفند گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری کاشت تعداد زیادی اصله نهال توسط دانشگاهیان در واحد نور انجام گرفت.



دکتر صدرالدین متولی رئیس واحد نور در مراسم روز درختکاری به همراه معاونان و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری با حضور در محوطه دانشگاه اقدام به کاشت چندین اصل درخت و نهال کردند.


رئیس واحد نور در این مراسم با تأکید بر حفظ و گسترش فضای سبز و احترام به منابع طبیعی گفت: نامگذاری ۱۵ اسفند به عنوان روز درختکاری فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز در محیط‌های آموزشی، اداری و دانشگاهی است.


متولی افزود: درخت و طبیعت یکی از مظاهر خلقت خداوند و نمودی از بهشت هستند و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادای مواظبت و مراقبت کنیم. همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی نیز فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است.


به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری۵۰ اصل نهال بومی استان در فضای سبز و محوطه دانشگاه آزاد اسلامی نور کاشته شد.


غرس ۳۰ هزار اصله نهال از سوی واحد کرمان


در مراسمی نمادین، آئین درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور اعضای هیئت رئیسه و شورای واحد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان، جمعی از استادان و کارکنان، دبیران و اعضای تشکل های دانشجویی و گروهی از مشتاقان طبیعت و محیط زیست برگزار شد.


دکتر رامین طباطبایی در مراسم بزرگداشت هفته درختکاری با توجه به در دستور کار قرار گرفتن توسعه فضای سبز در واحد کرمان گفت: با توجه به عزم مسئولان دانشگاه به خصوص دکتر میرزاده در اجرای نهضت درختکاری و حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان امانت الهی و لزوم توجه به توسعه فضاهای سبز، واحد کرمان نیز اقدام به غرس بیش از ۲۴۰۰۰ اصله نهال گل محمدی و حدود پنج هزار اصله نهال میوه در مزرعه تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین غرس بیش از پانصد اصله نهال در سایت واحد کرمان کرده است.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با توجه به برنامه‌های این واحد در توسعه فضای سبز افزود: احداث سه پارک جنب خوابگاه خواهران، جنب دانشکده فنی و مهندسی و همچنین پردیس دانشجو، عملیات احداث ۷ استخر پرورش ماهی و احیاء یک و نیم هکتار باغ پسته دانشگاه از طرح هایی است که با حمایت رئیس واحد کرمان در حال پیگیری است و تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.


کاشت ۱۰۰ اصله نهال در محوطه واحد دره شهر


با حضور رئیس واحد، کارکنان، استادان و دانشجویان واحد دره شهر ۱۰۰ اصله نهال در محوطه دانشگاه کاشته شد.


رئیس واحد دره شهر با حضور در جمع کارکنان، استادان و دانشجویان گفت: اگرچه کاشت درختان از اهمیت بالایی برخوردار‌تر است اما باید توجه داشت که صیانت و نگهداری از درختان در کنار کاشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.


دکتر محمد علی کرمی با توجه به اینکه درختکاری موضوع مهمی در شرع اسلام است و جزء بر‌ترین باقیات و صالحات محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: بر اساس کلام پیامبر اکرم (ص) نتیجه هر قدم خیر انسان، کاشت یک درخت در بهشت برای اوست.


کرمی کاشت درخت را یک امر مستمر دانست و افزود: درختکاری تنها به یک روز خاص اختصاص ندارد و ما باید ستاد نهضت سبز را دردانشگاه ایجاد کنیم و درختکاری و نگهداری از درختان را به موضوع مستمر در دانشگاه بدل کنیم.


کاشت نهال از سوی دانشگاهیان واحد مهاباد


با حضور جمعی از دانشجویان، استادان و کارکنان واحد مهاباد با غرس نهال هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.


در آیینی که به مناسبت روز درختکاری و با همکاری اداره منابع طبیعی و شهرداری مهاباد در کوی فجر این شهرستان برگزار شد، جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد مهاباد نیز با غرس تعدادی نهال به پیشواز هفته منابع طبیعی رفتند.


دکتر جلیل‌نژاد رئیس دانشکده کشاورزی واحد مهاباد اعلام کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله کاشت اصلۀ نهال در محوطه دانشگاه برگزار می‌شود.


مراسم آیین درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ؛ همزمان با هفته درختکاری 40 اصله نهال با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ، رئیس ، معاونین و مدیران واحد بوشهر در محوطه فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر غرس شد.


دکتر یوسف قیصری ریئس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه درخت ، موهبتی است که خداوند متعال آن را برای آسایش و آرامش بشر آفریده است گفت :درخت گل سر سبد طبیعت است که فایده های فراوانی دارد و بسیاری از نیازهای جامعه بشری را برآورده می کند.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر خاطر نشان کرد : دیدن مناظر زیبای درختان در دل طبیعت آرامش خاصی به انسان و حتی دیگر جانداران می دهد به گونه ای که شاخسار درختان مکانی مناسب برای آرام گرفتن پرندگان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تصریح کرد : خداوند متعال در آیات توحیدی قرآن بر مسأله آفرینش گیاهان و درختان اشاره کرده و انسان را به مطالعه اسرار این موجودات دعوت می نماید.


قیصری افزود: درختان پربارترین و زیباترین نعمت الهی محسوب می شوند و با توجه به آثار فراوانی که برای زندگی بشر و سایر موجودات زنده دارند ؛ در دین مقدس اسلام ، به امر درختکاری اهمیت بسیار داده شده و همه مردم به این امر خداپسندانه تشویق شده اند.


کاشت 8۰۰ اصله نهال در واحد آیت الله آملی


به مناسبت روز درختکاری 800 اصل نهال در محوطه و فضای سبز 72 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی کاشته شد .


رییس واحد آیت الله آملی با بیان اینکه درخت مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آرامش و پاکی طبیعت است، اظهار کرد :غرس درخت وترویج این فرهنگ مبارک ازضروریات است .


دکتر فاضل لاریجانی تصریح کرد: در سالهای قبل هم این سنت در واحد آیت الله آملی انجام می شد اما امسال با توجه به ابلاغ ریاست دانشگاه جناب آقای میرزاده در راستای اجرای طرح نهضت درختکاری و حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان امانت الهی و لزوم توجه به توسعه فضاهای سبز با اصل 800نهال به شکل با شکوه تری برگزار شد.


غرس 1000 اصله نهال و درخت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه


به مناسبت روز ملی درختکاری و انجام سنت حسنه درختکاری در روز 16 اسفند در گرامیداشت این روز با حضور رییس دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمانشاه، مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه سرکار خانم حق شناس، معاونین، مدیران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه 1000 اصله نهال و درخت در محوطه دانشگاه غرس شد.





گرامی داشت روز درختکاری با کاشت درخت در واحد تویسرکان‎


به مناسبت پانزدهم اسفند و روز درختکاری هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی به همراه دانشجویان و اساتید واحد با حضور بر مزار شهدای گمنام و کاشت چند اصله درخت در یادمان شهدای گمنام واحد علاوه بر ادای احترام به مقام والای شهدا با آرمان های امام و شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند.


بر اساس این گزارش، رئیس واحد تویسرکان در حاشیه این مراسم با گرامیداشت آیین درختکاری یک اصله نهال سیب در کنار یادمان شهدای گمنام غرس کرد.


درختکاری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب


در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت 15 اسفند ماه روز درختکاری، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب ،معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، مراسم روز درختکاری برگزار شد.


در این مراسم به صورت نمادین تعدادی اصله نهال توسط رئیس دانشگاه،معاونین، اساتید و کارکنان دانشگاه در محوطه این دانشگاه کاشته شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در این مراسم با تأکید بر حفظ و گسترش فضای سبز و احترام به منابع طبیعی گفت: نامگذاری ۱۵ اسفند به عنوان روز درختکاری فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز در محیط‌های آموزشی، اداری و دانشگاهی است.


دکتر فرهان گل کارمنش افزود: همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی نیز فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است.


مراسم آیین درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن برگزار شد


به مناسبت هفته درختکاری هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی به همراه دانشجویان و اساتید واحد با حضور بر مزار شهید گمنام و کاشت چند اصله درخت در یادمان شهدای گمنام واحد علاوه بر ادای احترام به مقام والای شهدا با آرمان های امام و شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند.


به گزارش خبرنگار آنا، رییس واحد رودهن با بیان اینکه درخت مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آرامش و پاکی طبیعت است، اظهار کرد :غرس درخت وترویج این فرهنگ مبارک از ضروریات است


دکتر نقی شجاع افزود: درختان پربارترین و زیباترین نعمت الهی محسوب می شوند و با توجه به آثار فراوانی که برای زندگی بشر و سایر موجودات زنده دارند ؛ در دین مقدس اسلام ، به امر درختکاری اهمیت بسیار داده شده و همه مردم به این امر خداپسندانه تشویق شده اند


وی افزود: درخت و طبیعت یکی از مظاهر خلقت خداوند و نمودی از بهشت هستند و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادای مواظبت و مراقبت کنیم. همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی نیز فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است


به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری500 اصل نهال بومی در فضای سبز و محوطه دانشگاه آزاد اسلامی رودهن غرس شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته