دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 15:24
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای بهبهان، مهاباد، اسدآباد، رباط‌کریم، خاش، کهنوج، دیلم، کرمان، زنجان، ورامین، جیرفت، آباده، کرمانشاه، شهرضا و ماکو

در راستای افزایش نقش زنان در کانون خانواده و ایجاد شور و نشاط در روحیه دانشجویان، جشنواره غذاهای محلی با استقبال و شرکت دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برگزار شد.
کد خبر : 7336

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد بهبهان در بازدید از جشنواره غذاهای محلی، برپایی چنین برنامه هایی را با توجه به وجود قومیت های مختلف استان و کشور و حضور دانشجویانی از همه نقاط ایران در دانشگاه آزاد، بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ ها و رسوم مختلف اقوام بیان کرد و گفت: شرکت دانشجویان و علاقه آنها به کارهای مختلف هنری مانند آشپزی باعث ایجاد شور و شوق مثبت همسو با افزایش توان نقش خانه داری زنان جامعه در فضای مقدس جامعه و خانواده خواهد شد.


دکتر محمدرضا یوسفی با تشکر از حضور همه شرکت کنندگان جشنواره غذایی، حضور فعال دانشجویان را در برنامه های دیگر واحد خواستار شد.


در پایان بر اساس نظر هیئت داوران جشنواره، فرشته آقاجری دانشجوی رشته پرستاری مقام اول، نادیا عباسیان‌نژاد و فاطمه هدایتی‌زاده دانشجویان رشته حقوق و آموزش ابتدایی مقام دوم و فریده جاوید رشته حقوق مقام سوم این مسابقات معرفی که جوایز خود را از دست رئیس واحد و حجت الاسلام فضیلتی مسئول دفتر فرهنگی واحد دریافت کردند.


چاپ مقاله ISI استاد واحد مهاباد در ژورنال بین المللی


مقاله ISI استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در مجله International Journal of Thermal Science به چاپ رسید.


یک پژوهش با عنوان Bioheat transfer analysis of biological tissues induced by laser irradiation از سوی پیام هوشمند از استادان گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد با همکاری بهروز خضری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و امیر مرادی از دانشگاه بوعلی سینا همدان ارائه و موفق به چاپ در یکی از ژورنال‌های بر‌تر سطح جهان شده است.


برگزاری محفل نورانی انس با قرآن در دانشگاه آزاد واحد اسدآباد


ایرج حیدری رئیس واحد اسدآباد در محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از مسئولان، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه در مسجد جامع شهرستان اسدآباد برگزار شد، هدف از برگزاری محفل انس با قرآن کریم را استفاده از ابعاد نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش های اسلامی، قرآنی و پیروی از آموزه‌های قرآنی و بکارگیری آن‌ها در ابعاد مختلف زندگی افراد دانست.


حجت الاسلام فاضلیان رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه جامعه باید در قرآن تدبر داشته باشند، گفت: امروز جامعه ایران اسلامی مأنوس با قرآن شده است و چه بهتر که از اکنون فرمایش رهبری به‌صورت جدی در جامعه هدفگذاری شود تا جامعه از شر فتنه‌ها در امان باشد.


در ادامهٔ مراسم تلاوت قرآن کریم از سوی صدفی، از دیگر بخش‌های مهم این محفل پر فیض بود که طی آن آیاتی از سوره مبارکه فتح از سوی وی تلاوت شد و نوای ملکوتی قرآن با صوت وی طنین انداز محفل روحانی دانشجویان و دانشگاهیان حاضر شد.


قاریان برجسته شهرستانی نیز با تلاوت آیاتی حاضران را به فیض رساندند. این مراسم از سوی صدا و سیمای مرکز همدان و همچنین نشریات شهرستان و استان همدان پوشش خبری داده شد.


دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم با امام جمعه و نماینده مجلس


عبدالله قاسمی در دیدار با امام جمعه شهرستان رباط کریم با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه و با توجه به برخی از مشکلات و نیاز‌ها در دانشگاه، خواستار ایجاد حلقه تعامل با مسئولان شهر شد.


حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد امام جمعه شهرستان رباط کریم نیز با تبریک انتصاب قاسمی با توجه به بالا بردن فضای معنوی در دانشگاه، گفت: با ایجاد جو معنوی در دانشگاه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه کم و رو به بهبود خواهد گذاشت.


همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم در دیداری با دکتر ابراهیم نکو نماینده مردم شهرستان رباط کریم و بهارستان با توجه به مشکلات عمرانی واحد خواستار کمک از مسئولان شهر شد که با قول مساعد نماینده مجلس قرار بر بازدید از دانشگاه و رفع مشکلات در اسرع وقت شد.


نصب راه‌بند الکترونیکی در ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش


برای مکانیزاسیون عبور و مرور و کنترل تردد خودرو‌ها به محوطه دانشگاه، راهبند الکترونیکی در محل در ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نصب شد.


مهندس قاسمی مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نصب و راه اندازی این راهبند را برای حراست فیزیکی دانشگاه و اهمیت این مقوله برشمرد و گفت: با همکاری دکتر صباغ رئیس واحد به جهت وظیفه حساسی که نگهبانی و تیم حراست فیزیکی دانشگاه بر عهده دارد علاوه بر نصب این راهبند یک خط تلفن جدید برای نگهبانی دانشگاه اختصاص یافت.
نصب دوربین مداربسته و سیستم حفاظت الکترونیکی از اقدامات قبلی این حوزه جهت تامین امنیت دانشگاه است.


برگزاری مسابقات قرآن و عترت بخش کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج


مسابقات قرآن و عترت کارکنان این واحد دانشگاهی در رشته‌های نهج‌البلاغه، ترجمه قرآن کریم و زیارت عاشورا با حضور کلیه کارکنان واحد برگزار شد.


اخذ مقام‌های ورزشی آذربایجان غربی از سوی واحد مهاباد


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در دو مسابقه ورزشی جداگانه مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کرد.


مسابقات بسکتبال برادران دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس با شرکت تیم‌های خوی، سلماس، ارومیه و مهاباد برگزار شد که در ‌‌نهایت واحد مهاباد مقام سوم را کسب کرد.


همچنین مسابقات والیبال برادران دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با شرکت چهار تیم خوی، سلماس، ارومیه و مهاباد در واحد خوی برگزار شد که واحد مهاباد موفق به کسب مقام دوم این رقابت‌ها شد.


نخستین مسئول حراست واحد دیلم منصوب شد


مراسم معارفه نخستین مسئول حراست واحد دیلم با حضور نماینده مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در استان برگزار شد.


اقلیما نماینده مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در استان و مسئول حراست واحد بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: نگاه مدیریت کلان حراست دانشگاه به مجموعه دانشگاهیان و استفاده از اندوخته های با ارزش استادان، محققان، کارشناسان، کارکنان و نظرات دانشجویان برای ارتقاء و اعتلای نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی به منظور نیل به اهداف فرهنگ ناب بسیجی و انقلابی در سایه تفاهم و همدلی است .


اقلیما ویژگی های خاص اعتقادی، مذهبی، علمی و داشتن تخصص و شجاعت را از مشخصه های بارز نیروهای حراست بر شمرد و افزود: با نگاه رئیس دانشگاه و تدابیر ارزنده رئیس مرکز حراست، دانشگاه به نهادی متحول، پویا و همگرا تبدیل شده است.


در ادامه محمد علی نیک بخش رئیس واحد دیلم با گزارشی از حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی،اداری و مالی واحد به لزوم و اهمیت جایگاه حراست و تحول آن در استان بوشهر نکاتی گفت. در ادامه حکم مسئولیت یوسفی نژاد از سوی اقلیما قرائت و به وی تقدیم شد.


واحد جیرفت میزبان مسابقات فوتسال کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان


مسابقات فوتسال کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان از تاریخ 23 تا26 اسفند 93 به میزبانی واحد جیرفت برگزار می‌شود.


مسعود برخوری مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: در این دوره از مسابقات حدود ۸ تیم از واحدهای جیرفت، کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند، بم، کهنوج و بافت اعلام آمادگی کرده‌اند.


مسئول تربیت بدنی واحد جیرفت افزود: دانشگاه آزاد جیرفت به دلیل داشتن امکانات مناسب، هر ساله میزبان مسابقات ورزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان است.


جلسه شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برگزار شد


شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاههای آزاد اسلامی استان زنجان با حضور اعضای شورا و نمایندگان حقوقی واحدهای استان زنجان در محل دفتر ستاد هماهنگی استان تشکیل شد.


دکتر اصغر پرتوی معاون هماهنگی استان زنجان دستور جلسه را مطرح کرد و سپس مسئولان حقوقی واحد‌ها گزارشی از مسائل و موارد حقوقی موجود در واحدهای متبوع خود را بیان کردند که در ادامه با بررسی دستور جلسه و سایر موارد پیش رو تبادل نظر بعمل آمد و راهکار‌ها و پیشنهادات حقوقی ارائه و تصمیمات لازم برای اقدامات و پیگیری‌های اجرایی اخذ شد.


برگزاری مسابقات قرآن و عترت کارکنان در واحد جیرفت


همزمان با سراسر کشور پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بخش کتبی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد جیرفت برگزار شد.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در این دوره از مسابقات گفت: حدود ۶۰ نفر از کارکنان خواهر و برادر در رشته‌های مختلف از جمله نهج البلاغه، ترجمه قرآن کریم، ادعیه و زیارت عاشورا شرکت کردند.


دکتر حسن سرحدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص رئیس آن دکتر میرزاده و حجت الأسلام طه هاشمی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی؛ علاوه بر توجه و اتکاء به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف برای وارد کردن قرآن در تمام سطوح زندگی افراد جامعه به خصوص دانشگاهیان اهتمام ویژه‌ای دارند.


وی بیان کرد: این دوره از مسابقات معمولاً در دو مرحله شهرستانی و استانی بر گزار می‌شوند که نفرات بر‌تر هر رشته در صورت برگزاری مرحله استانی به کرمان اعزام می‌شوند.معاون فرهنگی واحد جیرفت افزود: به نفرات اول تا سوم رشته هدایای نقدی اهداء می‌شود.


واگذاری سالن‌های ورزشی دانشگاه آزاداسلامی واحد ورامین – پیشوا برای استفاده شهروندان


معاون دانشجویی واحد ورامین گفت: طبق زمان بندی صورت گرفته شده، مجتمع مجهز ورزشی این مجموعه بزرگ دانشگاهی شامل سالن چند منظوره والیبال، بسکتبال، فوتسال، بدمینتون، کشتی، بدنسازی آماده استقبال از ورزشکاران و علاقه مندان به رشته‌های مختلف ورزشی است.


دکتر موسی الرضا فدایی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با انعقاد قرارداد از فضاهای مذکور استفاده کنند و در این باره متقاضیان باید به دفتر معاونت دانشجویی دانشگاه واقع در مجتمع آموزشی پیشوا، ساختمان علوم پایه طبقه هم کف جهت هماهنگی‌های لازم مراجعه کنند.
سانس‌های مدنظر برای استفاده عموم ادارات و شهروندان به این شرح است: ۱۷ الی ۳۰/۱۸ - ۱۹ الی ۳۰/۲۰ - ۲۱ الی ۳۰/۲۲


برگزاری مسابقات والیبال خواهران دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس در واحد آباده


مسابقات والیبال خواهران دانشجوی دانشگاههای آزاد اسلامی استان به میزبانی واحد آباده برگزار شد.


در این دوره از مسابقات که تیم‌های آباده، شیراز، مرودشت، ارسنجان، فیروزآباد و فسا شرکت داشتند. مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار و تیم‌های مرودشت، آباده و ارسنجان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.


در اختتامیه این دوره از مسابقات دکتر مهدی زارع سرپرست واحد آباده با اهدای کاپ به تیم قهرمان از تلاشهای همه عوامل اجرایی تقدیر و تشکر کردند.


توانا مدیرت تربیت بدنی ستاد هماهنگی استان فارس از میزبانی خوب واحد آباده و همکاری کلیه پرسنل تشکر کردند و برای تمامی ورزشکاران آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.


فروشگاه تعاونی مصرف دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افتتاح شد


با حضور ریاست دانشگاه جناب دکتر نوذر قنبری ،معاون اداری مالی دانشگاه دکتر مسعودی و برخی از کارکنان و اساتید فروشگاه تعاونی مصرف دانشگاه افتتاح و فعالیت خود را با عرضه ی مایحتاج کارکنان و اساتید به قیمت مناسب تعاونی آغاز کرد.


دکتر نوذر قنبری ریاست دانشگاه گفت: پس از فعالیت 27 ساله ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه یکی از مهمترین بخش های رفاهی و خدماتی کارکنان و اساتید که مورد غفلت قرار گرفته بود بخش تعاونی مصرف و مسکن دانشگاه است که امروز به لطف خداوند تعاونی مصرف افتتاح و خدمات رفاهی خود را آغاز کرده است.


برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)


هیات آفتاب عشق با همکاری هیات شهدای گمنام نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، مراسم عزاداری مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) در مسجد الغدیر دانشگاه برگزار کردند.


سخنران ویژه این مراسم، امام جمعه شهر الوسیم فلسطین و رییس هیات جمعیت دوستی ایران و فلسطین بود که مطالبی پیرامون جنگ های داخلی و ضد اسلام بیان نمود. همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حاج یزدان ناصری و سید عباس کاظمی به مداحی و سینه زنی شهادت بانوی دو عالم پرداختند.


شایان ذکر است این مراسم با حضور کارکنان، اساتید و دانشجویان برگزار گردید. در پایان این مراسم حضار از نمایشگاه "من یک محجبه هستم "بازدید کردند.


برگزاری مسابقه فوتسال جام فجر و دوستی در واحد کرمانشاه


به همت تشکل دانشجویی انتظار، یک دوره مسابقه ورزشی رشته فوتسال با حضور تیم های مختلف در سطح استان برگزار شد.


بازی افتتاحیه این مسابقات که به صورت تشریفاتی برگزار گردید، دو تیم پیشکسوتان و تیم صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به میدان رفتند که در پایان، تیم صدا و سیما مرکز کرمانشاه با نتیجه 1-2برنده مسابقه شد.


در این بازی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه دقایقی در ترکیب تیم پیشکسوتان به میدان رفتند.


برگزاری مسابقه طناب کشی بسیج دانشگاه


به همت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه یک دوره مسابقه ی طناب کشی در سطح بسیج ادارات یادواره ی شهدای گمنام کرمانشاه برگزار شد. در این مسابقات کارکنان دانشگاه با دو تیم (الف و ب ) حضور داشتند و در پایان تیم الف دانشگاه به مقام اول و تیم ب به مقام دوم رسیدند تیم اداره پست نیز به مقام سوم مسابقات دست یافت.


کسب مقام سوم تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی با حضور تیمهای شهرضا – کاشان- شهر مجلسی – خمینی شهر – تیران- فریدن- دهاقان- میمه – نجف آباد – دولت آباد- لنجان- مبارکه – شاهین شهر- و خوراسگان و ۹۰ کشتی گیر در رشته‌های آزاد و فرنگی به مدت ۲ روز برگزار شد.


در پایان این دوره از مسابقات تیم کشتی فرنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا مقام سوم و تیمهای دانشگاههای آزاد اسلامی خوراسگان و نجف آباد به ترتیب مقامهای اول و دوم تیمی را به خود اختصاص دادند.


همچنین حامد کریمی مقام دوم وزن ۸۵ کیلو گرم-سید حسین موسوی مقام دوم وزن ۹۸ کیلو گرم- محمدرضا رضائیان مقام دوم وزن ۷۰ کیلو گرم- علی پاداش مقام سوم وزن ۵۹ کیلو گرم و محمدرضا باقی مقام سوم وزن ۸۰ کیلو گرم بیست و سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی دانشگاههای استان اصفهان را کسب کردند.


برگزاری مسابقات کتبی قرآن و عترت در واحد ماکو


همزمان با سایر دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور، مسابقه قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو نیز برگزار شد.
این مسابقات با شرکت جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو در سه رشته: ترجمه فارسی قرآن، مفاهیم نهج البلاغه و حفظ و ترجمه زیارت عاشورا در ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته