دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1395 - 11:47

امیری خامکانی هشدار داد: ضرورت توجه اصلاح‌طلبان به فضاسازی‌ها برای دوقطبی شدن انتخاب رئیس مجلس دهم

نماینده مردم رزند در مجلس نهم، درباره ترکیب مجلس آینده گفت: تاکنون طبق آمارهای غیررسمی، ائتلاف اصلاح‌طلبان اکثریت را به دست گرفته است. امیدواریم در مرحله دوم هم ۴۰ تا ۵۰ نفر اضافه شوند. اینگونه ترکیب مجلس آینده در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود.
کد خبر : 73356

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود کسانی که در لیست اصلاح‌طلبان نبودند و مستقل هستند، به اصلاح‌طلبان بپیوندند، از این رو به احتمال زیاد مجلس آینده در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود.


بعد از گذشت دو سال هنوز ما مشغول ترمیم سوراخ‌هایی هستیم که در این کشتی به وجود آمده است. امروز کشور ما برای حل مشکلات نیاز به آرامش و عقلانیت دارد، نیاز به بازسازی اقتصادی داریم؛ لذا هرگونه تنش و تندروی به کشور آسیب می‌رساند

وی درباره ریاست مجلس دهم نیز تصریح کرد: از آنجایی که انتخابات دور دوم برگزار نشده، موضوع ریاست هنوز قابل پیش‌بینی نیست.


این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم و دهم درباره گمانه زنی ها در این خصوص اظهار کرد: در این باره حدس هایی می زنند و برخی رسانه ها به آن پر و بال هم می دهند اما اینکه رقابت بین آقایان عارف و لاریجانی خواهد بود یا نه؛ هنوز نمی‌توان در این باره سخن گفت.


وی با این حال از ضرورت توجه به فضاسازی ها در این باره سخن گفت و تأکید کرد: موضوع ریاست مجلس دهم باید به گونه‌ای مدیریت شود که فضا دوقطبی نشود.


امیری‌خامکانی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به اجماعی که تندروها در مجلس نهم داشتند، تندروهای مجلس دهم چه وضعیتی خواهند داشت؟»، گفت: کشور از این تندروی‌ها لطمات زیادی دیده است، مردم هم خسته شده‌اند و باید نظر اکثریت مردم را بپذیرند.


این نماینده مجلس نهم و منتخب مجلس دهم، تأکید کرد: مجلس دهم اجازه نخواهد داد که کشور با تندروی‌ها با تنش های سیاسی مواجه شود.


وی ادامه داد: بعد از گذشت دو سال هنوز ما مشغول ترمیم سوراخ‌هایی هستیم که در این کشتی به وجود آمده است. امروز کشور ما برای حل مشکلات نیاز به آرامش و عقلانیت دارد، نیاز به بازسازی اقتصادی داریم؛ لذا هرگونه تنش و تندروی به کشور آسیب می‌رساند. اقتصاد کشور یک اقتصاد جنگ‌زده است که نیاز به بازسازی دارد، ما اجازه نخواهیم که با تنش اوضاع کشور نابسامان شود.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پیام انتخابات هفتم اسفند همدلی دولت و مجلس بود. با توجه به اینکه دولت کار زیادی برای خروج از رکود اقتصادی دارد و برای عملیاتی شدن نیاز به همگرایی بیشتری داریم، ما نمی‌خواهیم مجلس دولتی باشد ولی همگرایی باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته