دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1395 - 10:46

رئیس اتحادیه گل‌وگیاه تهران: بازار گل از قاچاق اشباع است

رئیس اتحادیه گل‌وگیاه و بذر و نهال استان تهران گفت: از دولت تقاضا داریم تا جلوی قاچاق گل به ویژه گل شاخه بریده گرفته شود.
کد خبر : 73336

غلامحسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ورود گل‌های قاچاق یکی از عمده‌ترین مشکلات تولیدکنندگان و فعالان صنعت گل‌وگیاه کشور محسوب می‌شود، افزود: اگر نیاز به واردات گل به کشور باشد این امر باید با نظارت وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد اما گل قاچاق علاوه بر اشباع بازار، آفات را نیز وارد می‌کند.


وی تصریح کرد: اوایل اسفندماه مقداری گل از هند و اکوادر وارد بازار شد که باید جلوی آن گرفته شود. ما در گذشته واردات گل رز به کشور نداشتیم اما اکنون این امر را با مجوز و بی مجوز صورت می‌گیرد.


سلطانی با بیان اینکه هدف ما تولید برای صاردات و نه پیروی از بازار وارداتی است، اظهار کرد: اگر جلوی واردات و قاچاق گل گرفته شود یقینا با افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان هم نیاز بازار به صورت کامل تامین می‌شود و هم اینکه قیمت‌ها به سطح معقول خود می‌رسند.


رئیس اتحادیه گل‌وگیاه و بذر و نهال استان تهران بیان کرد: در تلاشیم تا تولید صارداتی و تولید انبوه بازار را افزایش داده و در زمینه صادرات قدم برداریم.


وی بیان کرد: تا چند سال گذشته محلات بنیان‌گذار حرفه گل‌وگیاه در کشور بود اما اکنون واردکنندگان با حضور پر رنگ و فعال خود بازار را اشباع کرده‌اند. تا چندی پیش پیاز گلایل تنها در ایران تولید می‌شد اما طی چند سال گذشته ایران به یکی از واردکنندگان پیاز تبدیل شده است که این اتفاق تنها به علت حضور واسطه‌ها است.


سلطانی اظهار کرد: اکنون نه تنها صادرات گل نداریم بلکه به یکی از واردکنندگان عمده نیز در برخی شاخه‌ها تبدیل شده‌ایم که این روند به هیچ وجه به صلاح و منفعت کشور نیست.


انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق گل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته