دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1395 - 12:29

معاون سازمان امور عشایری: ورود 210 هزار راس دام عشایر به بازار در فروردین‌ماه / بهبود و کیفی‌سازی صنایع دستی عشایر

معاون سازمان امور عشایری با اشاره بر کمبود عرضه دام در اسفندماه سال 94 گفت:‌ در فروردین‌ماه امسال 210 هزار راس دام عشایر وارد بازار می‌شود.
کد خبر : 73332

میرولی صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه طی چند ماه اخیر 350 هزار راس دام در چرخه پرواربندی قرار داشتند، افزود: حدود 40 درصد این دام‌ها در حدود 140 هزار راس اسفندماه وارد بازار شدند.


وی تصریح کرد:‌ در اسفندماه بازار با تنش مواجه بود و کمبود عرضه دام داشتیم زیرا اغلب تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان دام‌های خود را برای فروش با قیمت بالاتر به آخر سال نگه داشته بودند.


صفرزاده با بیان اینکه سازمان امور عشایری برای توسعه زنجیره تولید دام و گوشت عشایر برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: ما برای پرواربندی دام‌ها به عشایر کمک می‌کنیم و سپس زمینه خرید آنها از سوی تشکل‌‌ها برای عرضه به بازار را فراهم می‌کنیم. پیش ار این دام عشایر همواره ارزان خریدار یمی‌شد اما با این طرح دست واسطه‌ها از زنجیره تولید عشایر کوتاه شده است.


معاون سازمان امور عشایری با تاکید بر اینکه این سازمان در زنجیره تولید و توزیع میوه رسما دخالتی ندارد، بیان کرد: سازمان امور عشایری برای تولید و بازاریابی محصولاتی از قبیل پشم، کرک، لبنیات، دام، صنایع دستی عشایر وارد عمل می‌شود که د رهمین راستا آموزش و ترویج بهبود تولدایت صنایع دستی عشایر را در دستور کار قرار داده‌ایم و تسهیلات لازم را نیز به این امر اختصاص می‌دهیم.


وی ادامه داد: این تسهیلات از طریق صندوق توسعه تشکل‌های عشایری و برخی بانک‌ها تامین می‌شود که تشکل‌ها این صنایع دستی را خریداری و به بازار عرضه می‌کنند.


صفرزاده خاطر نشان کرد: بر این اساس در راستای بهبود کیفیت و ارتقای قدرت رقابت‌پذیری صنایع دستی عشایر با مشابه کالاهای خارجی آن در بازار در حال کار کردن هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته