دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1395 - 13:12
رئیس پژوهشکده انرژی وزارت نیرو مطرح کرد؛

تولید پراکنده برق، برنامه استراتژیک سال 95 / مدل جدید وزارت نیرو برای تولید برق

رئیس پژوهشکده انرژی و محیط زیست وزارت نیرو با بیان اینکه فناوری‌های مدرن و به‌روز باید در خدمت کسب‌وکار باشند، گفت: وزارت نیرو تولید پراکنده برق را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های استراتژیک خود در سال 95 پیگیری می‌کند.
کد خبر : 73328

مجید عمیدپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه محدودیتی برای تولید برق به صورت پراکنده از سوی وزارت نیرو وجود ندارد، افزود: ابراز تمایل بخش خصوصی برای مشارکت و میزان سرمایه‌گذاری در این طرح اولویت دارد.


وی تصریح کرد: وزارت نیرو سالیانه نیازمند افزودن 4 تا 5 هزار مگاوات برق به شبکه سراسری است که می‌تواند از طریق سیستم‌های تولید پراکنده به ویژه تولید همزمان قدرات و حرارت بخشی از آن را تامین کند.


عمیدپور اظهار کرد: البته ظرف دو سه سال اخیر تولید پراکنده برق در مناطق و مراکز صنعتی توسعه یافته است.


وی بیان کرد: از آنجا که به سرمایه‌گذاری مستقیم دولت در تولید پراکنده برق نیازی نیست، این طرح، برنامه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. از طرفی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مقداری از نیاز شبکه سراسری برق کشور تامین خواهد شد.


رئیس پژوهشکده انرژی و محیط زیست وزارت نیرو با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز مصرفی باید اقدامات بهینه‌سازی را نیز به صورت جدی‌تر پیگیری کرد، گفت: وزارت نیرو باید افزایش راندمان نیروگاه‌ها و تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.


وی تصریح کرد: پژوهشگاه نیرو در حوزه توسعه روستایی کشور یا توسعه مناطق غیرشهری و مجتمع‌های صنعتی مکانیزه به دنبال مدلی برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید است تا ضمن تامین پایدار برق از طریق تولید پراکنده، کسب‌وکاری هم با توسعه مدل‌های مطابق با زیست‌بوم مناطق ایجاد شوند.


وی بیان کرد: بر اساس این مدل جدید دود خروجی از سیستم‌های تولید همزمان برای تامین انرژی گلخانه‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد که کسب‌وکاری را نیز برای مردم منطقه فراهم می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: برق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته