دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1395 - 11:53

تلخ‌ و شیرین‌های روزگار کارگری از نظر دبیرکل کانون انجمن‌های کارگری/ جامعه کارگری از تحریم‌ها بسیار ضربه خورد

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری درباره تلخ‌ترین واقعه جامعه کارگری در سال گذشته معتقد است که به علت بی‌توجهی‌ها و ناملایمات موجود هر روز وقایع تلخ برای جامعه کارگری در حال رخ دادن است و نمی‌توان تنها یک اتفاق را به عنوان تلخ‌ترین روز جامعه کارگری در سال گذشته دانست.
کد خبر : 73303

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه جان باختن کارگران در معدن یکی از روزهای تلخ جامعه کارگری در سال 94 بوده است، افزود: زمانی که بخشنامه‌ای به نفع قشر کارگری صادر اما در همان ابتدای امر باطل می‌شود، یکی دیگر از روز‌های تلخ برای کارگران رقم می‌خورد.


وی افزود: زمانی که کارگری به ما مراجعه کرده و از سختی‌های کار خود می‌گوید و یا زمانی که کارگران از فقر و فلاکت خود شکایت می‌کنند، آن روز سخت‌ترین روز برای یک مقام کارگری و مسئولی از همین قشر است.


ابوی بیان کرد: سالانه تعداد زیادی کارگر جان خود را در حین کار از دست می‌دهد و یا می‌شنویم که کارگر ساختمانی به علت افتادن از داربست جان باخته است که این پیشامدها تلخ‌ترین روزهای ما محسوب می‌شوند که متاسفانه کم هم نیستند.


این مقام کارگری گفت: امیدواریم نمایندگان جدیدالورود به مجلس شورای اسلامی در گوشه‌ای از ذهن خود وضعیت معیشتی کارگران را که بیش از 50 درصد جامعه ایران را تشکیل می‌دهند، مد نظر داشته باشند.


دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری درباره شیرین‌ترین روز جامعه کارگری در سال 94 نیز عنوان کرد: جامعه کارگری از تحریم‌ها بسیار ضربه خورد. در عین حال که کارگران خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین اعلام برداشته شدن تحریم‌ها خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای بود که کارگران را به فرا رسیدن روزهای خوب امیدوار کرد.


ابوی خاطر نشان کرد: از آنجا که کارگران با حداقل‌ها گذران زندگی می‌کنند بنابراین با این خبرها هم به دنبال کورسوی امید برای بهبود وضعیت معیشتی خود هستند که امیدواریم دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به زندگی کارگری در کشور کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته