دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 17:10
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل خبر داد

مهلت یک ساله فروشندگان خودرو برای خروج از تهران/ سرزمین ایرانیان شهر خودرو می‌شود

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل گفت: خودروسازانی که بر خلاف قانون در شهر عمل می‌کنند، تا پایان ۹۴ فرصت دارند یا تغییر شغل دهند یا از تهران خارج شوند.
کد خبر : 7323

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا قدیمی در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: یک سال است که اقدامات سلبی برای جلوگیری از مزاحمت نمایشگاه‌داران خودرو آغاز شده و این اقدام در ادامه هشدار‌ها و اخطارهایی بود که در سال گذشته به این افراد داده شده است.
وی افزود: در مجموع ۲ سال است که شرکت ساماندهی مشاغل در خصوص رفع مزاحمت فروشندگان خودرو در شهر انجام داده و پس از اینکه تعدادی از این افراد به هشدار‌ها توجه نکردند، امسال توانستیم با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات سلبی از جمله انتقال خودروی پارک شده در پیاده رو به پارکینگ را انجام دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل این اقدام برای ایجاد آسایش شهروندان در شهر و در پی شکایت‌های فراوان در این خصوص صورت گرفته است و اکنون شرکت ساماندهی به فکر جانمایی این نمایشگاه داران در مناطقی خارج از شهر تهران است.
قدیمی در ادامه سخنانش گفت: در همین خصوص ۵ مرکز خرید و فروش خودرو را ایجاد کردیم که ظرفیت آن ۱۰ برابر گذشته شده است و با ۲۰ هکتار وسعت خدمات ویژه‌ای را به فروشندگان و خریداران ارائه می‌دهد.
وی افزود: این خدمات شامل حضور کار‌شناس و پلیس ناجا در هنگام خرید و فروش‌ها است که به فروشنده این اطمینان خاطر را می‌دهد که خودروی سالمی را خریداری کرده است.
وی یادآور شد: از آنجاکه مانند همه کلان شهرهای دنیا خرید و فروش خودرو باید به حاشیه شهر منتقل شود و اینکه پارک خودرو در معابر بزرگ شهری مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده و برخی از این نمایشگاه داران به هشدار‌ها توجه نمی‌کنند بر همین اساس پیشنهاد داده‌ایم که بخشی از سرزمین ایرانیان به شهر خودرو اختصاص یابد.
وی افزود: سرزمین ایرانیان به فاصله نزدیک از تهران واقع شده و بزرگ‌ترین امتیاز آن این است که منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود.
وی افزود: این به آن معناست که در سرزمین ایرانیان وارد کنندگان خودرو می‌توانند بدون پرداخت عوارض خودروی خود را وارد کنند که این امر تاثیر بسیاری در کاهش قیمت خودروهای خارجی دارد.
قدیمی گفت: شهر خودروی سرزمین ایرانیان تنها برای وارد کنندگانی که سند فعالیت جاری در شهر تهران دارند در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند خودروی خود را در همین مکان تست کرده و خریداران نیز خودرو را شماره گذاری شده وارد تهران کنند.
وی افزود: همچنین با فعالیت فروشندگان خودرو در سرزمین ایرانیان بسیاری از اقدامات اداری که باعث اتلاف وقت می‌شود، حذف شده و فروشندگان به راحتی می‌توانند با مراجعه به این مرکز در‌‌ همان مکان خودروی خود را خریداری و شماره گذاری کنند.
مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل تاکید کرد: با این وجود ما مکان خاصی را به اجبار پیشنهاد نمی‌کنیم و فروشندگان خودرو می‌توانند در هر مکانی که این امکانات فراهم باشد فعالیت خود را ادامه دهند چرا که هدف از این کار تنها ساماندهی مشاغل فروش خودرو در پایتخت است.
قیمت مغازه‌های شهرخودرو یک دهم مغازه‌های تهران است
در ادامه این نشست، موسوی سرمایه گذار و موسس پروژه سرزمین ایرانیان با بیان اینکه اکنون سرزمین ایرانیان به عنوان اولین ابر پروژه در کشور ایجاد شده است افزود: رفع کلیه نیازهای خانواده‌های تهرانی در این پروژه دیده شده و برای طراحی آن از مشاوران بین المللی استفاده شده است.


وی افزود: بر همین اساس از هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت این پروژه ۱۸۶ هکتار به فعالیت‌های خودرویی اختصاص یافته که بخشی از آن نیز شهر خودرو بوده و تجمیع انواع نمایندگی‌ها و برندهای خودرویی وارد کننده در کنار یکدیگر است.
وی افزود: برای اینکه بتوان به وارد کنندگان کمک کرد با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سعی داریم ورود سالانه بیش از۶۰ هزار خودرو به کشور را تا حدودی ساماندهی کنیم.
وی تصریح کرد: دو واحد از شهر خودرو اکنون آماده و در آستانه افتتاح است. همچنین سرزمین ایرانیان برای سکونت و تفریح ۶۰ هزار نفر در نظر گرفته شده و بر همین اساس قصد داریم هم افزایی بین وارد کنندگان صورت گیرد تا شهروندان بتوانند به راحتی در این مکان‌ها خرید کرده و تفریح کنند.
برای ساماندهی شهر با کسی تعارف نداریم
در ادامه مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل تاکید کرد: برای ساماندهی شهر با کسی تعارف نداریم و دو سال با تذکر به خودرو فروشان گذشت اما اکنون در شهرداری تهران با قرار دادن مبنای آسمان آبی و زمین پاک دیگر اجازه نمی‌دهیم تخلفی در این خصوص صورت گیرد و چهره شهر با پارک شدن خودرو‌ها در پیاده رو‌ها یا نشستن دلالان زشت شود.
وی تاکید کرد: هر چقدر هم این فروشندگان قوی باشند به بیرون از شهر رانده خواهند شد زیرا محکوم به رفتن هستند و با این وجود کسانی که قوانین را رعایت کنند مجبور به ترک محل کسب خود نیستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا قدیمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته