دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
/ روی خط جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران /

بررسی چهار پایان‌نامه دانشجویی در جشنواره پویانمایی

چهار پایان‌نامه در ایام برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از دانشگاه‌های مختلف بررسی می‌شود.
کد خبر : 7312

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از میان 20 مقاله رسیده از دانشگاه‌های تربیت مدرس،‌ صداوسیما و هنر به دبیرخانه نهمین جشنواره پویانمایی تهران، چهار پایان‌نامه انتخاب شده است که هر روز صبح یکی از آن‌ها از ساعت 10 تا 12 بررسی می‌شود.


عنوان پایان‌نامه‌هایی که طی این روزها بررسی می‌شود، شامل «شیوه‌های بیانی نوین در پویانمایی تجربی» از پگاه ایزدیان از دانشگاه هنر، «فهم و معنا در روایت پویانمایی کوتاه تجربی» از مجید بلادپس از دانشگاه تربیت مدرس، «مفاهیم نظری و ویژگی‌های ساختاری پویانمایی تعاملی(در ارتباط با مخاطب-تماشاگر)» از سمانه یاسایی از دانشگاه سوره و «شخصیت قهرمان در پویانمایی بِن تِن» از حسن بهشتی از دانشگاه صدا و سیما می‌شود.


فاطمه حسینی شکیب، محمدعلی صفورا، محمدرضا مریدی و ناصر گل محمدی مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان را بررسی می‌کنند.


جشنواره جشنواره‌ها در بخش نمایش ویژه


در یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایش ویژه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، تحت عنوان «جشنواره جشنواره‌ها» آثاری به نمایش د‌رمی‌آید که جایزه‌های معتبر جشنواره‌های مختلف جهان را کسب‌ کرده‌اند.


با توجه به پیشنهاد هیأت انتخاب و به دلیل وجود آثار شاخص بیشتر نسبت به دوره‌های گذشته تصمیم‌گرفته‌ شد، امسال بخش جشنواره جشنواره‌ها در دو بسته‌ی نمایش آماده شود تا علاقه‌مندان از این فرصت به‌ دست آمده بهره‌مند شوند و تماشاگر ایرانی بتواند به تماشای برترین فیلم‌های جهان بپردازد.


در بسته 1 جشنواره جشنواره‌ها آثاری چون «خرگوش و گوزن»، «دیجی، مرگ ناکام»، «شام برای اندکی»، «سایه‌های خاکستری»، «کشیش»، «گل سرخ تورایدا»، «داستان خرس»، «هنرمند مجازی»، «صدای جهان» و «سیم‌ها» به نمایش گذاشته می‌شود.


همچنین آثاری که در بسته‌ 2 جشنواره جشنواره‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند نیز عبارتند از: «باد»، «سد نگه‌دار»، «سرزمین خرگوش‌ها»، «شال گمشده»، «سگ»، «باجه تلفن»، «کالی، خون‌آشام کوچک»، «حس لامسه» و «مامان من یه هواپیماست».


برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار؛ هر شب در جشنواره پویانمایی


برنامه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه سینمای ایران، در ایام نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران هر شب ساعت 19 تا 21 با حضور منتقدان، کارشناسان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.


17 اسفند فیلم‌های نمایش داده شده در بخش مسابقه ایران، 18 اسفند فیلم‌های بخش مسابقه دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، 19 اسفند فیلم‌های مسابقه دانشجویی ایران و 20 اسفند نیز برابر با آخرین روز برگزاری جشنواره، فیلم‌های بخش مسابقه ایران مورد نقد و بررسی خواهد گرفت.


کارگاه آموزشی طراحی صدا و تصویر برای مربیان کانون


برنامه کارگاه‌ آموزشی مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور از 17 تا 20 اسفندماه و در حاشیه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار خواهد شد.


این کارگاه با عنوان «ششمین دوره آموزشی مربیان کانون سراسر کشور» و با موضوع «طراحی صدا و تصویر» برگزار می‌شود که طی آن مربیان سراسر کشور با ابزار صداگذاری آشنا می‌شوند و آقایان چنگیز صیاد و محمدحقیقی دو پیشکسوت صداگذار آثار شاخص و پویانمایی به آموزش این هنر، صنعت می‌پردازند.



اعلام بخش‌های مختلف «نمایش ویژه» در جشنواره نهم پویانمایی


بخش نمایش ویژه به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم‌آوردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته‌ است.


در این بخش 112 اثر به عنوان گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و آثار یک مکتب یا سبک ویژه به نمایش گذاشته خواهد شد.


نمایش ویژه شامل بخش‌هایی نظیر: «پویانمایی و مقاومت»، «جشنواره جشنواره‌ها 1»، «پویانمایی انتزاعی»، «جشنواره جشنواره‌ها2 »، «موزیک ویدیو»، «تجربه‌گرایی(تکنیک‌های غیر‌عروسکی استاپ‌موشن)» و «نادیدنی‌های نهم» است.


نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفندماه جاری در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر پذیرای شرکت‌­کنندگان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته