دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1394 - 12:19
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبرداد:

افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در انتظار تصویب مجلس/صندوق‌های جدید از سوی حرفه‌ای‌ترین سارقان هم باز نشد

رئیس کمیته امداد از افزایش مستمری مددجویان در سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق یارانه نقدی سه دهک بالا از اول تیرماه قطع و برای دو دهک پایین هزینه خواهد شد، البته این موضوع در صورتی است که در صحن علنی هم به تصویب برسد.
کد خبر : 72718

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،پرویز فتاح،رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری خود افزود:طی این مدت که به استان‌ها و شهرستان‌های کشور سفر کردم و بر مسائل و مشکلات جامعه هدف کمیته امداد دقیق‌تر شدم ، مشخص شد که وظیفه و مسئولیت ما در این نظام بسیار سنگین است، زیرا کار کمیته امداد مانند یک دماسنج برای نظام عمل می‌کند، جامعه هدف کمیته امداد برای همه مسئولان نظام مانند تلنگر است که وظایف و مسئولیت‌های ما را گوشزد می‌کند.


وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل رکود و تحریم‌های موجود وضعیت جامعه هدف کمیته امداد نسبت به گذشته بهتر نشده است و اگرچه دولت همه تلاش خود را می‌کند، اما باید بدانیم که این وضعیت ازدولت قبل به ارث رسیده است. کمیته امداد متکی به دولت‌ها نیست و متکی به کمک‌های مردمی است، اما با همه تلاش همکاران هنوز نیازهای اقشار محروم و نیازمند برطرف نشده است، بنابراین باید دولتمردان و قوانین را نسبت به جامعه هدف کمیته امداد حساس کنیم و با همه توان اعتماد مردم را برای کمک‌های بیشتر جلب کنیم.


رئیس کمیته امداد امام یادآور شد: شناخت ما نسبت به گذشته بر مسائل و مشکلات جامعه هدف بیشتر شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آنان داریم. در این دوره رویکرد کمیته امداد تحلیلی و سیستمی خواهد بود اما با این تحلیل درست هنوز هم در اقدام و عمل لنگان هستیم.


اخراج 17 کارمند کمیته امداد در دوره انتخابات


فتاح یادآور شد: در انتخابات هفتم اسفند به همه شعب و ادارات بخشنامه کرده بودیم که در امر انتخابات دخالت نکنند، اما متأسفانه برخی از همکاران در مسئولیت‌های پایینی به تذکرات و بخشنامه توجهی نکردند به همین خاطر حدود 17 نفر از کارمندان متخلف را اخراج کردیم.


وی ادامه داد: این افراد از خطوط قرمز کمیته امداد عبور کرده بودند و کارمندان اخراجی در سمت‌های اداره کل شهرستان به پایین بودند. تخلفات این افراد متفاوت بوده، اما بالاترین تخلف آنان سرپیچی از دستور بخشنامه بوده است، بعضا ممکن است از امکانات کمیته امداد نیز در بحث انتخابات استفاده کرده باشند.


نقل مکان قطعی سه ماه طول می‌کشد


فتاح در رابطه با جابه‌جایی از ساختمان سوهانک گفت: ما به وعده خود نسبت به مردم و رسانه‌ها عمل می‌کنیم و بعد از عید در ساختمان کمیته امداد واقع در میدان آزادی مستقر خواهیم شد. البته من و هیات امنا تاکنون جلسات متعددی در آن ساختمان داشته و از چهارشنبه این هفته نیز در آن ساختمان حضور خواهیم یافت، اما نقل مکان قطعی و کامل به ساختمان آزادی 3 ماه طول می‌کشد.


وی ادامه داد: ساختمان سوهانک را به فروش گذاشتیم و مشتریان خوبی نیز تاکنون برای آن پیدا شده است و به قیمت روز خواهیم فروخت، همچنین منابع حاصل از فروش ساختمان سوهانک طبق مصوبه هیئت امنا برای پشتیبانی وام قرض‌الحسنه مددجویان سرمایه‌گذاری خواهد شد.


راه‌اندازی صدقات پیامکی با شماره #8877*


وی ادامه داد: از این هفته ارسال صدقه پیامکی در سراسر کشور امکان پذیر می‌شود. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل،دارندگان این خطوط می‌توانند از سراسر کشور صدقات خود را پرداخت کنند.


درآمد مردمی کمیته امداد به خارج از کشور منتقل نشده


فتاح با اشاره به سفر اخیر خود به چهار کشور تاجیکستان، لبنان، عراق و سوریه، گفت: نیروهای اضافه کمیته امداد به کشور فراخوان شده و به ایران بازگشته‌اند، بنابراین نیروهای فعلی کمیته امداد در خارج از کشور از افراد بومی هستند. دفتر جدیدی در خارج از کشور ایجاد نشده و همچنین درآمد مردمی کمیته امداد به خارج از کشور منتقل نشده و نمی‌شود.


اصلاح صندوق‌های صدقات سراسر کشور در سال آینده


رئیس سازمان کمیته امداد با اشاره به سرقت معتادان و سارقان از صندوق‌های صدقات گفت: صندوق‌ جدید را به چند زندان برده و برای سارقان حرفه‌ای جایزه‌ای تعیین کردند، اما حرفه‌ای‌ترین سارق نیز پس از دو روز تلاش نافرجام نتوانست به این صندوق دست‌برد بزند .تاکنون تعدادی از صندوق‌های صدقات تهران و کرج اصلاح شده است و سال آینده نیز همه صندوق‌ها در سراسر کشور اصلاح خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته