دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1394 - 09:11

دیدار بشار جعفری با استفان دی‌میستورا

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیئت این کشور در مذاکرات ژنو درباره حل و فصل بحران این کشور گفت : در سوریه چیزی به نام مرحله انتقالی وجود ندارد.
کد خبر : 72636

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری العالم، بشار جعفری پس از دیدار با استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد متحد در امور سوریه در کنفرانس خبری گفت: «دو طرف در این دیدار به اهمیت زمینه‌سازی خوب برای دور دوم مذاکرات با هدف پر کردن شکاف‌ها و رفع اشکالات دور نخست مذاکرات پرداختند.»


وی افزود: «در این دیدار تاکید کردیم که میانجی باید بی‌طرفی و واقع‌گرایی را رعایت کند و نقش سازنده‌ای برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و ایجاد فضایی از اعتماد داشته باشد.»


جعفری تاکید کرد: «ما هنوز نمی‌دانیم باید با کدام گروه‌ها به‌وسیله این نماینده ویژه (استفان) رایزنی کنیم و طبعا بر سر موضوعات مورد گفت‌وگو در مرحله آتی نیز توافقی نکرده‌ایم.»


وی در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه دمشق درباره مرحله انتقالی گفت: «فعلا چیزی به نام مرحله انتقالی وجود ندارد. اینها اصطلاحاتی هستند که باید درباره آن‌ها بسیار احتیاط کرد. این موضوع در زمان مناسب خودش مطرح خواهد شد و ما درباره آن تحلیل‌های شفافی داریم.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته