دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 14:23
میرزاده در صدوهشتمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی:

انضباط مالی و اداری در دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شده است/ بیمارستان مجهز قشم تحویل دانشگاه آزاد شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارش مختصری از عملکرد 93 حوزه های مختلف دانشگاه، گفت: در این مدت همراه با تقویت ارزش های اسلامی، نشاط سیاسی و علمی را نیز در دانشگاه ایجاد شده است.
کد خبر : 7259

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده در صدوهشتمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، به ارائه نکاتی درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93 پرداخت و گفت: در مجموع طی یک سال و نیم گذشته، بدون اغراق تمامی حوزه های دانشگاه پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند و دانشگاه آزاد اسلامی همراه با تقویت ارزش های اسلامی، نشاط سیاسی و علمی را نیز در دانشگاه ایجاد کرده است.


کاهش بوروکراسی از طریق برقراری شبکه اتوماسیون اداری


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نهادینه شدن انضباط مالی و اداری در دانشگاه، اظهار داشت: 260 واحد از 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی ازطریق شبکه اتوماسیون اداری به یکدیگر و به سازمان مرکزی متصل شده اند که سرعت بخشی در ارائه خدمات، انتقال اطلاعات و کاهش بوروکراسی را در پی خواهد داشت.


میرزاده در ادامه به ارائه گزارشی از دستاوردهای بخش های مختلف دانشگاه پرداخت و گفت: طبق اعلام معاون سنجش و پذیرش دانشگاه؛ 960هزار نفر طی سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند که در تاریخ این دانشگاه بی سابقه بوده و با توجه به شرایط فعلی کشور که با کاهش جمعیت روبروست و رقبای دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است، نشان می دهد جوانان دریافته اند یک حرکت منظم علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری است.


وی با اشاره به انتخاب دکتر دادگان به عنوان مدیر برتر ورزشی در سال 93 گفت: حضور دکتر دادگان در رأس معاونت ورزشی دانشگاه باعث شد باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان باشگاه برتر سال انتخاب شود.



برخی رسانه ها از روی عمد موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی را منعکس نمی کنند


دکتر میرزاده در ادامه تصریح کرد: اگرچه برخی رسانه ها از روی عمد موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی را منعکس نمی‌کنند، اما آثار مثبت توسعه کیفی دانشگاه در جامعه مشهود است. ما در همه عرصه ها از جمله حوزه پزشکی موفقیت های زیادی داشته ایم. در یک روز 50 مرکز تحقیقاتی و بیمارستان افتتاح شد و این بیمارستان ها به سرعت در حال تجهیز هستند.








در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز پیشرفت های چشمگیری حاصل شده به گونه ای که در تاریخ 32 سال دانشگاه بی سابقه بوده است

وی با اشاره به انعقاد قرارداد دانشگاه با بیمارستان آموزشی قشم گفت: روز گذشته قرارداد ما با بیمارستان مجهز قشم که در حال حاضر دارای ارزشی معادل یکصد میلیارد تومان است، نهایی شد و با تلاش و پیگیری دکتر لاریجانی بیمارستان مذکور تحویل دانشگاه شد. این بیمارستان مجهز دارای 136 تختخواب است که در اختیار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت.


وی افزود: در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز پیشرفت های چشمگیری حاصل شده به گونه ای که در تاریخ 32 سال دانشگاه بی سابقه بوده است. به طور مثال طی یک سال گذشته ظرفیت مقطع دکتری و کارشناسی ارشد افزایش چشمگیری یافته است و روند جذب هیات علمی شتاب گرفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بیشتر واحدهای ما در حال حاضر از نظر اقتصادی از حالت زیاندهی و ورشکستگی خارج شده اند و برآورد ما این است که تا پایان امسال تعداد واحدهای زیان ده به حداقل خواهد رسید.


در همه بخش های دانشگاه شاهد تحولی مثبت هستیم


دکتر میرزاده با بیان اینکه در همه بخش های دانشگاه شاهد تحولی مثبت هستیم، گفت: در حوزه فرهنگی و تشکل های سیاسی شاهد تحول و جهش بوده ایم. فعال شدن کانون های فرهنگی و قرآن و عترت و اجرای طرح های ماندگار فرهنگی ازجمله مهمترین اقداماتی است که در این حوزه انجام شده و قطعاً باعث ایجاد تأثیرات مثبتی در سطح جامعه نیز خواهد شد.


دکتر میرزاده با اشاره به ایجاد انضباط مالی اداری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی یک سال و نیم گذشته 184 واحد دانشگاهی حسابرسی و نظارت شده و بسیاری از مسئولان متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. همچنین دانشگاه در حوزه برنامه ریزی نیز به روز شده به گونه ای که بودجه هر سال، سال قبل در ابتدا توسط هیات های امنای استانی و پس از تلفیق در هیات امنای مرکزی و بدون هر گونه تاخیر، تصویب و نهایی می شود. این روال امسال نیز ادامه دارد در حالی که تصویب و ابلاغ بودجه دستگاه های دیگر گاهی تا شهریورماه نیز اعمال نمی شود.


وی با اشاره به توسعه فعالیت های عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از یک میلیون مترمربع فضای آموزشی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. طرح های بزرگ تجمیع دانشگاه شامل 7 پردیس (سایت جدید واحد تهران پزشکی، تهران دارویی، تهران شمال و تهران مرکزی) کار بسیار بزرگی است که در حوزه معاونت عمران در حال انجام است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با تلاش های مهندس هاشمی و دکتر احسانی در زمینه انتقال ساختمان های پراکنده دانشگاه از محدوده پاسداران و تجمیع آنها در سایت پونک، شاهد ایجاد انسجام و کاهش هزینه چشمگیر در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.


وی با بیان اینکه طبق محاسبات انجام شده، در 32 حوزه دانشگاه شاهد حرکت های بی سابقه ای هستیم، افزود: در سازمان سما ایجاد مدارس دوزبانه و مدارس تخصصی ورزشی به منظور کیفی سازی و مهارت محوری، در حال انجام است.


دکتر میرزاده اظهار داشت: در معاونت دانشجویی نیز راه اندازی نرم افزار نقل و انتقال باعث کاهش هزینه های دانشجویان و خانواده های آنها شده است. به طور کلی می توان گفت عملکرد این حوزه نسبت به گذشته حدود 80درصد بهبود یافته است.








نامه همراه با امضای 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاکی از رضایت مجلس از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بود

وی با اشاره به عملکرد معاونت امور مجلس گفت: نامه همراه با امضای 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاکی از رضایت مجلس از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بود. بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه تحصیلات تکمیلی هستند و مدیران دانشگاه با جدیت تمام در حال پیگیری مطالبات ایشان می باشند.


دکتر میرزاده با بیان اینکه توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان توسط تمامی واحدهای دانشگاهی در حال پیگیری است، گفت: تجاری سازی تحقیقات یکی از اولویت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است و تمامی همکاران با جدیت در حال اجرایی کردن این مهم هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ظرف دوسال و نیم باقیمانده از مأموریت من در این دانشگاه، بسیاری از اهداف تعیین شده اجرایی شود.



مصوبات جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی


در این جلسه گزارش کمیسیون های تخصصی هیأت رئیسه مطرح شد. در این باره، گزارش کمیسیون شماره 1 هیأت رئیسه توسط دکتر غریبی و درخصوص بخشنامه «اجرای بسته آموزشی آمادگی شغلی پیشنهادی کانون فارغ التحصیلان» مطرح و تصمیمات لازم گرفته شد.


گزارش کمیسیون شماره 2 هیأت رئیسه نیز توسط دکتر طه هاشمی قرائت و تصمیمات لازم درخصوص توسعه و تقویت زبان و ادبیات فارسی اتخاذ شد.


همچنین موضوع «کاهش ساعات موظفی اعضای هیأت علمی فعال در طرح های اقتصادی دانش بنیان» مطرح و مقرر شد اعضای هیأت علمی که علاقمند به فعالیت های فرهنگی ماندگار و طرح های اقتصادی دانش بنیان هستند، مجاز به اخذ امتیاز ارتقاء خواهند بود.


در ادامه این جلسه گزارش مبسوطی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر عباسپور (رئیس واحد) مطرح و تصمیمات لازم اخذ شد.


لازم به ذکر است نامه معاونت آموزشی درخصوص «گسترش تحصیلات تکمیلی» مطرح و مصوب شد سامانه مستقل برای دانشگاه آزاد اسلامی جهت تشکیل پرونده رشته های دایر بدون مصوبه ایجاد شود.


نامه معاونت سنجش و پذیرش درخصوص «شیوه همکاری اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه های دولتی به صورت تمام وقت با دانشگاه آزاد اسلامی» نیز مطرح و مقرر شد موضوع در کارگروهی متشکل از معاون حقوقی وزارت علوم، مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی و معاون سنجش و پذیرش دانشگاه مطرح و تصمیمات لازم گرفته شود.


نامه معاونت سنجش و پذیرش درخصوص راه اندازی سیستم تلفن گویا مطرح و مقرر شد روابط عمومی براساس پیشنهاد و گزارش معاونت سنجش و پذیرش، مدلی برای پاسخگویی طراحی و ارائه کند.


گفتنی است در این جلسه مقرر شد شوراهای راهبردی معاونت ها ماهانه تشکیل شود و تقویم همه شوراها اعم از شورای دانشگاه، کمیسیون دائمی هیأت امنا و... تنظیم و در اختیار حوزه ریاست دانشگاه جهت هماهنگی قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته