دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 15:42
نصیرپور مطرح کرد:

آمادگی دولت برای کمک به جناح‌ها و احزاب برای برگزاری انتخابات پرشور/ امیدواریم مجلس دهم، مجلسی کارآمدتر باشد

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، گفت: دولت آمادگی دارد کمک‌های خود را به عموم جریان‌های سیاسی کشور داشته باشد تا در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.
کد خبر : 7254

مجید نصیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره انتقاد و ادعای برخی از نمایندگان مجلس از ورود دولت به انتخابات مجلس دهم، گفت: هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم حساسیت‌ها بیشتر شده و توجه افراد، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی به رفتار دولتمردان دقیق‌تر می‌شود که ما این را یک مزیت در جمهوری اسلامی تلقی می‌کنیم که همه، رفتار مدیران را رصد می‌کنند و اگر نقطه ضعفی وجود داشته با تذکر آن‌ها اصلاح می‌شود.


وی ادامه داد: اینکه دولت در انتخابات ورود پیدا خواهد کرد مطلقا صحت ندارد و دولت یازدهم هیچ انگیزه‌ای نه به لحاظ سیاسی و نه به لحاظ فردی و جریانی برای ورود به انتخابات ندارد.


معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، درباره حضور برخی از اعضای دولت در همایش احزاب، تصریح کرد: اگر برخی از اعضای دولت در بعضی همایش‌ها شرکت می‌کنند، موضوعی طبیعی است چرا که اعضای دولت به همایش‌های مختلف دعوت می‌شوند و بنا بر شرایط برای حضور آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.


نصیرپور افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از اعضای دولت عضو این تشکل‌های سیاسی هستند و به لحاظ حزبی و تشکیلاتی موظف به حضور در جلسات حرب متبوع‌شان هستند و این موضع به معنای آن نیست که دولت در آن جلسه حضور دارد.


نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: کسانی‌ که در عرصه‌های انتخاباتی فعالیت دارند، می‌دانند که اساسا در این همایش‌ها و اجلاسیه‌های سالانه موضوع ورود به انتخابات مطرح نمی‌شود و بیشتر موضوع انتخابات داخلی و شورای مرکزی حزب و تشکل است و شرکت در این همایش‌ها همواره مرسوم بوده است.


وی درباره ورود برخی از احزاب نزدیک به دولت به انتخابات مجلس دهم، بیان کرد: آنچه در میدان انتخابات شکل می‌گیرد طبیعی است، چرا که برخی افراد علاقه‌مند کمک به دولت هستند یا جریان‌هایی که نسبت به دولت وابستگی فکری و سیاسی دارند نیز برای حضور در انتخابات تلاش می‌کنند.


معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، اضافه کرد: احزاب سیاسی طرفدار دولت نیز برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند و مانند سایر احزاب اصولگرا که بیش از یک سال است موضوع انتخابات را در دستور کار خود گذاشته است که البته کار خوبی است. اینکه فعالیت‌های احزاب بدون پرداختن به اصل مصادیق که در راستای اصل جریان انتخابات باشد هرچه زودتر در سطح کلان شروع بشود و بسترسازی‌های انتخابات انجام شود، می‌تواند شور انتخابات را بیشتر کند و منجر به مشارکت حداکثری بشود.


نصیرپور تأکید کرد: طبیعی است تلفیق بین اقتضائات، نیازمندی‌های جامعه و مصادیق در زمان خودش راحت‌تر اتفاق می‌افتد و این مهم لزوم فعالیت جریان‌های سیاسی را می‌طلبد. یکی از شعارهای آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم توسعه فعالیت سیاسی احزاب و بینش سیاسی مردم بود.


نماینده مردم در مجلس ششم، ادامه داد: از این رو دولت آمادگی دارد کمک‌های خود را به عموم جریان‌های سیاسی کشور داشته باشد تا در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.


وی هر اقدامی که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود را به نفع حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: امیدواریم احزاب سیاسی در هر دو حوزه هم انتخابات مجلس دهم و هم انتخابات خبرگان رهبری، افرادی را انتخاب کنند که بتوانند متناسب با اقتضائات نهاد مربوطه تصمیم‌های درستی اتخاذ کنند.


معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی همواره به نیروهای متخصص و متناسب با کمیسیون‌های تخصصی نیاز داریم، گفت: امیدوارم در انتخابات سال آینده در هر دو عرصه، مشارکت حداکثری داشته باشیم و کاندیداهای حداکثری قابل قبول و متناسب با شأن مجلس در معرض آرای ملت قرار گیرند.


نصیرپور خاطرنشان کرد: نظام سیاسی ما متأثر از مجلس است و با وجود آنکه رئیس‌جمهوری با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود اما مجلس شورای اسلامی در ساخت دولت و کشور، نقش تعیین کننده‌ای دارد. امیدوارم مجلس دهم مجلسی کارآمدتر، علمی‌تر و مؤثرتر در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی و سیاست خارجه باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته